یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۸۲۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
دکتر محمود ابراهیمی معاون بازرگانی گروه صنعتی صباح:

صباح با تولیدات برتر به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند

گروه صنعتی صباح، در حال حاضر یکی از نام‌های آشنا و برندهای قابل اطمینان برای مصرف کنندگان محصولات لبنی در بازار ایران است.

گروه صنعتی صباح، در حال حاضر یکی از نام‌های آشنا و برندهای قابل اطمینان برای مصرف کنندگان محصولات لبنی در بازار ایران است. این گروه صنعتی از سال 78 شروع به کار کرده و توانسته در مدت فعالیت خود جایگاهش را در بازار تولید و مصرف محکم کند. مدیران این شرکت یکی از علت‌های اصلی موفقیت خود در بازار را توجه به کیفیت و نیازسنجی درست و منطقی در بازار و توجه به خواست و نظرات مشتریان می‌دانند. این شرکت در حال حاضر سالانه 50 هزار تن انواع پنیر، 20 هزار تن انواع ماست و 100 هزار تن انواع دوغ تولید می‌کند و سالانه حدود 30 میلیون دلار صادرات دارد. با دکتر محمود ابراهیمی معاون بازرگانی گروه صنعتی صباح به مناسبت برگزاری نمایشگاه آگروفود 2014 در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

گروه صنعتی صباح

 لطفا تاریخچه‌ای مختصر از تاسیس و فعالیت‌های شرکت بیان کنید.


دکتر محمود ابراهیمی : گروه صنعتی صباح در سال 1378 با تاسیس شرکت صنایع شیر فجر گنبد به عنوان شرکت پایه پا به عرصه تولید نهاده و با استعانت الهی و نظر لطف مردم شریف ایران در مدت کوتاهی مراحل رشد و تعالی  را به سرعت پیموده است. این شرکت  با تکمیل سبد محصولات خود، موفق به کسب سهم عمده‌ای از بازار لبنیات و فرآورده‌های لبنی کشور شد. این گروه صنعتی در حال حاضر در قالب 6 شرکت تولیدی، 5 شرکت خدماتی و 7 دفتر پخش به فعالیت خود در عرصه تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی مشغول می‌باشد. یکی از اهداف اصلی شرکت کمک به رشد صنعتی و اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی بوده است. ما همه تلاش خود را کرده‌ایم که از مزیت‌های نسبی کشور در حوزه صنایع  لبنی به خوبی بهره ببریم. در این راه هم همه تلاش خود را به کار برده و با به کارگیری دانش نوین مدیریت و بهره‌گیری از مزیت‌های موجود در این راستا در حال فعالیت و ایجاد زمینه‌های رشد روزافزون است.


 محصولات صباح چه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی نسبت به محصولات مشابه در بازار دارد؟


دکتر محمود ابراهیمی : تمامی تلاش مدیران و کارشناسان و کارکنان مجموعه در راستای تولید محصول با کیفیت ومطابق خواسته و نیاز مصرف‌کننده نهایی است که این مهم‌ترین مزیت محصولات این خانواده در مقایسه با محصولات مشابه در بازار ایران می‌باشد. در اصل ما سعی کرده‌ایم نظرات مشتریان را از طرق مختلف، جویا شویم و در خط تولید، آنها را اعمال کنیم. تلاش برای تولید محصولات نو و احترام به مشتریان از جمله ویژگی‌های این شرکت است.


 میزان تولید شرکت چه میزان است و در چه گستره جغرافیایی در کشور توزیع می شود؟


دکتر محمود ابراهیمی : در حال حاضر حجم تولید محصولات به طور کامل 50 هزار تن انواع پنیر و 20هزار تن انواع ماست و 100 هزار تن دوغ است. تولیدات شرکت از طریق شبکه گسترده توزیع در تمام نقاط کشور توزیع می‌شود. ما تلاش می‌کنیم همه مصرف‌کنندگان در کشور را پوشش دهیم و یکی از اهداف مان رساندن محصول سالم و با کیفیت و جذب مشتریان وفادار است.


 محصولات شرکت به بازارهای خارجی هم صادر شده است؟


دکتر محمود ابراهیمی : در کنار پوشش بازار مصرف ایران، دست‌یابی به بازار صادراتی هم جزو اهداف و برنامه‌های شرکت است و تلاش می‌کنیم از این جهت ارزآوری هم به کشور داشته باشیم و به رونق اقتصادی کشور کمک کنیم. در حال حاضر به طور میانگین سالانه 30-25 میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و سایر کشورها از سوی این شرکت انجام می‌گیرد و با توجه به فعالیت و پویایی شرکت تکمیل سبد کامل فرآورده‌های لبنی در کلیه اشکال و بسته‌بندی‌ها در دستور کار هیات‌مدیره قرار دارد. این هدف  که محقق شود میزان تولید و صادرات ما هم افزایش چشمگیری خواهد داشت.


 
چه استانداردها و گواهی‌نامه‌هایی تا به حال توسط شرکت دریافت شده است؟


دکتر محمود ابراهیمی : کلیه شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی صباح نشان‌های استاندارد بین‌المللی ایزو 9001-2000 و 14001-22000 و Haccp و استاندارد ملی داخلی را دارا  هستند و تولید بر اساس این استاندارها و ارتقاء کیفیت به طور مداوم در دستور کار همه این واحد ها قرار دارد. از نظر ما کیفیت رمز موفقیت در بازار امروز است و برای تولید با کیفیت‌تر از هیچ تلاشی در شرکت فروگذار نخواهد شد.


 نظر شما در مورد نمایشگاه آگروفود چیست و آیا محصول جدیدی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اید؟


دکتر محمود ابراهیمی : گروه صنعتی صباح افتخار حضور در نمایشگاه آگروفود را در تمامی سال‌های اخیر داشته و در هر سال محصولات جدیدی به بازار معرفی کرده است. نمایشگاه های تخصصی و بین‌المللی نقش اساسی در گسترش بازار مصرف و معرفی محصولات به بازارهای صادراتی دارد و نمی‌توان نقش این نمایشگاه در برقراری ارتباط موثر بین تولیدکننده و عرضه‌کننده و مصرف‌کننده نهایی و تامین‌کنندگان را نادیده گرفت. ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم که از فرصت این نمایشگاه برای ارتباط موثر تر با مصرف کنندگان بهره ببریم.


 مشکلات پیش روی توسعه شرکت چیست؟


دکتر محمود ابراهیمی : مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم مشکلات کلی اقتصاد و صنعت کشور است و در اصل همه تولیدکنندگان با آن مواجه هستند. بی‌ثباتی در اقتصاد و مشخص نبودن رویه‌ها، ما را در پیشبرد  اهدف مان دچار مشکل کرده است. خواسته ما حرکت وضعیت کلی اقتصاد به سمت ثبات و آرامش و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان است.


  و سخن آخر


از تمامی زحمات و تلاش‌های دلسوزانه مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر می‌نمایم و برای تک‌تک این عزیزان و مردم عزیز ایران آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت روزافزون در تمامی مراحل زندگی، از خداوند متعال دارم.

 

(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳) ۰۰:۱۶
حامد خاتونی
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ Iran
5
0
0

سلام پشتکار ارزشمند ترین عامل شکل دهنده کیفیت است که حتی از استعداد نیز مهم تراست جای تشکر و احترام به شما گروه صنعتی صباح و کارآفرینان ایران


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها