شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۷۷۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نماینده رودسر:

باید امکانات احیای صنعت چای را فراهم کنیم

نماینده رودسر و املش گفت: اگر خواهان احیای صنعت چای هستیم باید امکاناتش را هم فراهم کنیم که یکی از این امکانات داشتن یک انبار مناسب است.

محمدمهدی رهبری املشی، اظهار کرد: محصول چای گیلان به علت کم توجهی سنوات گذشته مورد بی مهری قرار گرفت و بسیاری از چایکاران چایکاری را رها کرده بودند.

وی افزود: شرایط به گونه ای تغییر یافته بود که چایکاری دیگر صرفه اقتصادی نداشت و کشاورزان نمی توانستند معیشت خود را تامین کنند لذا بدلیل مشکلات مالی برای اینکه خود کارگر باشند تمام کارها خود برعهده می گرفتند و به روش سنتی کشت می کردند.

نماینده رودسر و املش با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال توجه بیشتری به این محصول شده است، گفت: قیمتها به طور نسبی افزایش خوبی گرفت، و 50 درصد قیمت برگ سبز افزایش یافت و همچنین دیگر اقدام خوب دولت این بود که برای به‌زراعی باغات چای ردیف اعتباری مشخصی حدود 40 میلیارد تومان در نظر گرفت که سپس در مجلس به 60 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: این اقدام دولت باعث شد تا اکثر چایکاران انگیزه یابند و به احیای باغات چای خود بپردازند، موقعیتی برای چایکاران فراهم شده که می توانند با به‌زراعی باغات، در سنوات آینده شاهد رونق چای باشیم.

نماینده مردم رودسر واملش بیان کرد: اگر خواهان احیای صنعت چای هستیم باید امکاناتش را هم فراهم کنیم که یکی از این امکانات داشتن یک انبار مناسب است. شهر املش که مرکز تولید چای است به یک انبار مناسب نیاز دارد، درصورتی که اگر انبار مذکور مجددا به سازمان چای واگذار نشود باید از نو ساخته شود. لذا تذکرم به دولت این است که این مصوبه لغو شود و به سازمان چای تحویل داده شود اما جایگزین آن می توانند جهت احداث مصلی، اعتباری تخصیص دهند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه یادآور شد: قیمت تضمینی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک هزار و 800 تومان و قیمت هر کیلو چای درجه 2، هزار تومان است.




ایسنا

(شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۹:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها