یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۷۴۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شهرک شیلات در مراغه تاسیس می‌شود؟

مدیر امور آب شهرستان ویژه مراغه خواستار اجرای شهرک شیلات در چند مرحله در این شهرستان شد و گفت: در این صورت می‌توان اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان آب را با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

عبدالله فرمانی در جمع خبرنگاران گفت: آبگیری سد علویان این شهرستان 10 میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال زراعی گذشته است.

وی با اشاره به اینکه 57 میلیون متر مکعب از 60 میلیون مترمکعب ظرفیت این سد، آبگیری می‌شود، افزود: در سال زراعی جاری 31 میلیون مترمکعب از این سد آبگیری شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته کمتر است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 50 درصد از ظرفیت اسمی سد علویان آبگیری شده و این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته 75 درصد بود.

مدیر امور آب شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: در آمار منتهی به پایان فروردین سال جاری میزان بارش در سطح این شهرستان حدود 257 میلی‌متر بود، در حالی که متوسط بارش 50 سال گذشته حدود 320 میلی متر گزارش شده است.

فرمانی یادآوری کرد: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته حدود 13 میلیمتر کاهش داشته اما در دراز مدت میزان بارندگی 7.5 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در سال جاری دمای هوا در این شهرستان به صورت تدریجی افزایش یافته و این مساله با توجه به نزدیکی فصل استفاده کشاورزان از آب ذخیره شده موجب نگرانی است.

فرمانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با استفاده از مدیریت آب و استفاده از تجربه‌های گذشته، مشکلی در تامین آب کشاورزان و آب آشامیدنی مورد استفاده از این سد وجود ندارد.





ایسنا

(یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۶:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها