شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۵:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۷۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

محصول جو اصلاح شده فصیح در قزوین کشت آزمایشی شد

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: محصول جو اصلاح شده موسوم به "فصیح" در60هکتار از زمین‌های زراعی استان قزوین به زیر کشت آزمایشی رفت.

"محمود محمودی"  در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:
عملکرد تولید این نوع محصول ? ??تن در هکتار است و تصمیم داریم این نوع بذر پس از نتیجه بخشی بوجاری و ضد عفونی شدن در سال زراعی آینده به عنوان بذری پرمحصول در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی اظهارداشت: همچنین درسال زراعی گذشته 600 تن از رقم پرمحصول جو با نام  74 CB با عملکرد 9 تن در هکتار بین کشاورزان استان توزیع شد که از عملکرد بالایی برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال زارعی جاری 24 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به زیر کشت محصول جو رفته که از این میزان یک هزار هکتار دیم و 23 هزار هکتار آبی است.

محمودی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ازاین میزان سطح زیر کشت 88 هزار تن جو برداشت شود که جو مازاد بر نیاز کشاورزان از طریق تعاون روستایی و اداره غله این استان خریداری می‌شود.

وی قیمت خرید تضمینی هرکیلو جو با افت سه درصد مفید و دو درصد غیر مفید درسال زارعی جدید را یک هزار و520 ریال اعلام‌کرد وافزود: کیفیت محصول باید به نحوی باشد که برای نگهداری و مصرف نیاز به بوجاری مجدد نداشته باشد.

استان قزوین با سطح زیر کشت 155 هزار و 675 هکتار دو درصد سطح زیرکشت غلات کشور و با 382 هزارو 198تن تولید رتبه چهاردهم کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده‌است.

(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶) ۱۵:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها