شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۷۳۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کارآفرین نیشابوری "پای مرغ" به چین صادر می‌کند

کارآفرین نمونه نیشابور گفت: اگر کارآفرین حمایت شود، افزایش اشتغال اتفاق خواهد افتاد و در صورت حمایت نشدن، نیروهای کار مشغول فعالیت در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

رضا احیایی  اظهار کرد: من از سال 89 کار خود را شروع کردم، کار من این بود که ضایعات دور ریختنی مثل پای مرغ در کشتارگاه‌ها که برای معدوم ساختن آن هزینه می‌شد، صادر کردم.

وی بیان کرد: ابتدای کار هنگام معرفی، شرکت کنندگان در جلسات خود را وارد کننده معرفی می‌کردند ولی من صادر کننده بودم آن هم صادر کننده پای مرغ و این برای دیگران عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسید.

احیائی افزود: کارآفرین خلاق بدون در نظر گرفتن سختیها باید وارد عمل شود، خیلیها ابتدا به کارمن می خندیدند اما در حال حاضر من 45 نیروی کار دارم و از همین صادرات پای مرغ ارز و دلار وارد کشور می کنم.

این کارآفرین نمونه خاطرنشان کرد: در فصل زمستان به مقدار محدودی پای مرغ در کشور خود ما به مصرف می‌رسد ولی مصرف آن در کشورهای چین و ویتنام بیشتر استقبال می‌شود و حتی از کشورهای دیگر نظیر آمریکا نیز به چین و ویتنام صادرات پای مرغ وجود دارد.

احیایی ادامه داد: متاسفانه حمایت از سوی هیچ ارگانی وجود ندارد و بانکها هیچ تسهیلاتی برای کارآفرین ندارند؛ من هزینه زیادی برای کارخانه کرده‌ام و 45 نیروی کار من که سرپرست 45 خانواده هستند را بدون هیچ کم و کسری اداره می‌کنم و تمام قوانین و حقوق کار را برای آنها رعایت می‌کنم ولی در معرض فشار بودن کارآفرین به همه لطمه می‌زند.

این کارآفرین تصریح کرد: ما برای توسعه کار نیاز به حمایت داریم و اگر کار توسعه پیدا کند به جای 40 نفر 80 نفر نیروی کار خواهیم داشت ولی بنده به هرجا مراجعه کرده‌ام هیچ وامی برای توسعه به ما داده نمی‌شود با این

که حساب کارخانه ما کاملا پاک بوده و به همه تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وی افزود: این کارخانه در کل خراسان اولین کارخانه‌ای است که از پای مرغ دلار و ارز وارد کشور می‌کند و در حال حاضر به جایی رسیده که کشتارگاه‌ها که برای معدوم کردن آنها هزینه پرداخت می‌کردند حالا بیش از 50 درصد هزینه‌هاشان را از فروش همین مواد به دست می‌آورند.

احیائی اضافه کرد: می‌خواهیم یک سردخانه بزرگ داشته باشیم برای وقتی که به مشکل صادرات برخورد می‌کنیم تولید خود را در سردخانه نگهداری کنیم تا کارخانه برای حتی یک روز هم تعطیل نشود چرا که در سال 91 به علت تحریم طی 6 ماه سختی زیادی کشیدیم.




ایسنا

(شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها