سه شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۷:۵۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۷۲۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

یارانه ۳۰۰ میلیارد تومانی شیر به دامداران خراسان رضوی نرسید

در حالی که معاون وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش از تأمین ۳۰۰ میلیارد تومانی اعتبار یارانه شیر و پرداخت آن ظرف چند روز به همه دامداران خبر داده بود، تولیدکنندگان شیر خراسان رضوی می‌گویند هنوز این یارانه را دریافت نکرده‌اند.

علی‌اصغر اخلاقی عضو هیئت مدیره تعاونی گاوداران صنعتی استان خراسان رضوی  گفت: یارانه تولید‌کنندگان شیر استان خراسان رضوی تاکنون پرداخت نشده و واحدهای تولید‌کننده در انتظار دریافت این یارانه هستند.

وی افزود: کمک یارانه‌ای دولت به واحدهای تولید شیر (به ازای هر کیلوگرم 190 تومان) دستخوش موانع اداری شده و علیرغم پیگیری‌ها مکرر هنوز به دست  تولیدکنندگان شیر استان خراسان نرسیده است.

عضو هیئت مدیره تعاونی گاوداران صنعتی استان خراسان تصریح کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر حدود 1600 تومان است، در حالی که هر کیلو شیر در بازار با قیمت 1110 تومان از گاودار خریداری می‌شود.

حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به چه دلیل هنوز یارانه برخی واحدهای تولیدی شیر پرداخت نشده است، گفت: بودجه مورد نظر برای پرداخت یارانه شیر هنوز تأمین نشده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور کامل پرداخت نشده است

رکنی تصریح کرد: مابقی اعتبار یارانه شیر به زودی و ظرف چند روز آینده تکمیل می‌شود و همه طلبکاران می‌توانند یارانه خود را پیگیری و آن را از کارخانه‌هایی که شیر را به آن می‌فروشند، دریافت کنند.

وی افزود: تاکنون دو سوم از یارانه شیر تأمین و پرداخت شده و تا چند روز آینده یک سوم یارانه باقی مانده هم تأمین و به تولید‌کنندگان پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس: در نیمه دوم سال 92 دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات مصوب کرد، 300 میلیارد تومان به دامداران کشور به عنوان یارانه پرداخت شود، تا قیمت شیر خام و به تبع آن قیمت فرآورده‌های لبنی افزایش نیابد.

همچنین مصوب شد، به ازای خرید یک کیلوگرم شیر خام به قیمت هزار و 110 تومان مبلغ 190 تومان هم یارانه به آنها پرداخت شود و در مجموع قیمت شیر خام به هزار و 300 تومان برسد، اما قیمت فرآورده‌های لبنی برای مصرف‌کننده افزایشی نداشته باشد.

این گزارش اضافه می‌کند: دولت برای سال 93 یارانه 2500 میلیارد تومانی در نظر گرفته که هنوز جزئیات و چگونگی پرداخت آن مشخص نشده است.





فارس

(سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۷:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها