دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۷۱۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز خرید تضمینی چای بدون پرداخت پول

رییس سازمان چای از خرید تضمینی بیش از 2.5 تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: گرچه هنوز پرداختی به چایکاران نداشته‌ایم اما با توجه به اختصاص ردیف بودجه مستقل به چای امیدوایم در آینده نزدیک با تامین منابع مالی، چایکاران به حق خود برسند.

علی محرر اظهار کرد: هنوز بهای خرید تضمینی برگ سبز چای به کشاورزان پرداخت نشده اما با توجه به آنلاین‌ بودن سیستم پرداخت بهای برگ سبز چای، مشخص بودن تولید‌کنندگان و شماره‌ حساب‌های آنها در صورت دریافت اعتبار از دولت، حق چایکاران به صورت روزانه به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: قیمت‌گذاری مناسب از سوی دولت برای برگ سبز چای که 55 درصد افزایش قیمت برگ سبز درجه دو و 50 درصد افزایش قیمت برگ سبز درجه یک را به همراه داشت، تعریف ردیف بودجه مستقل برای خرید تضمینی برگ سبز چای، به‌زراعی و آماده‌سازی باغات انگیزه‌ مضاعفی برای چایکاران شده است.

رییس سازمان چای ادامه داد: گرچه به‌زراعی باغ‌ها و شرایط جوی می‌تواند در کیفیت برگ سبز چای تاثیر‌گذار باشد اما یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای سطح کیفی محصول، زمان و چگونگی برداشت آن بوده که اگر چایکاران انگیزه‌ کافی داشته باشند به بهترین نحو محصولشان را برداشت کنند.

برنامه‌ریزی برای تبلیغ چای ایرانی
محرر گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در چای ایرانی موضوع بازرگانی و بازاریابی است که با توجه به واگذاری این وظیفه به وزارت جهاد کشاورزی در راستای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی‌ها برای تبلیغ چای ایرانی صورت گرفته تا بتوانیم با تقویت بازار چای خشک ایرانی و افزایش انگیزه مردم برای مصرف تولید داخل، چایکاران را به افزایش کمی و کیفی تولید ترغیب کنیم.

وی پیش‌بینی کرد: با توجه به پتانسیل موجود، سطح زیر کشت باغات و میزان بهره‌وری در واحد سطح 120 تا 150 هزار تن برگ سبز از باغات چای برداشت شود که از این میزان حدود 30 هزار تن چای خشک استحصال خواهد شد.

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها