شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۲۳:۰۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۷۰۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

کاهش 18 در صدی مصرف مواد غذایی دور از چشم مسئولان و رسانه‌ها...!!!

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: دولت سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای بخش دارو و درمان در نظر گرفته است که نشان از اهتمام دولت تدبیر و امید به بحث سلامت دارد، اما بخش پیشگیری نیز به سرمایه‌گذاری‌ها و توجه بیشتری نیاز دارد

حسین چمنی تأکید کرد: منابعی هزینه شده برای درمان، بسیار بیشتر از هزینه‌های پیشگیری است، به‌طوری که بر اساس آمارهای جهانی عوارض ناشی از کمبود غذا، بسیار بیشتر از هزینه‌های درمان در جهان است.

وی همچنین افزود: نتایجی حاصله از پیشگیری علاوه بر کاهش هزینه‌های کشور باعث طول عمر و کارآمدی افراد می‌شود.

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) ادامه داد: بر اساس اعلام بانک مرکزی مصرف مواد غذایی بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 18 درصد کاهش پیدا کرده که این موضوع بر خلاف اهداف هدفمندی یارانه‌ها است؛ لذا امید می‌رود که در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تأکید بیشتری بر وضعیت سلامت و امنیت غذایی افراد وجود داشته باشد.

چمنی تصریح کرد: این موضوع که مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد، حساسیت‌های لازم را به خود جلب نکرده و از دید رسانه‌ها به‌طوری محسوس مخفی مانده است.

وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات موجود، مصرف شیر پس از هدفمندی یارانه‌ها 42 درصد کاهش و محصولاتی مانند شکر، قند، گوشت و مرغ کاهش محسوسی داشته‌اند.

(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۳:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها