پنج شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۹
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۴۶۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

اعتراض شرکت شمشاد نوش کاشان با برند "اورنجینا" علیه شرکت پاکبان

با توجه به تشابه در بسته بندی خاص خمره ای دو محصول اورنجینا با آب پرتقال پاکبان، شرکت شمشاد نوش پس از عرضه محصول پاکبان نسبت به کپی برداری از محصول انحصاری اورنجینا ، اعتراض نموده است.

به نقل ازخبرنگارفودنا، شرکت فرآورده های لبنی پاکبان که این محصول را با محتوی آب پرتقال به بازار عرضه نموده است اعلام نموده که این دو محصول نه تنها دارای تشابهی نمی باشد بلکه دارای تفاوت های بارزی نیز هست.

از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-     محصول آب پرتقال پاکبان، آبمیوه هایی از نوع نکتار پرتقال و بدون گاز می باشد و از مواد نگهدارنده و طعم دهنده استفاده نشده است و کاملا طبیعی است در صورتیکه فرمولاسیون محصول اورنجینا متفاوت بوده و از انواع نوشابه های گازدار می باشد.

-    مدت ماندگاری اورنجینا با توجه به ماده نگهدارنده"بنزوات سدیم" دو برابر مدت ماندگاری محصول آب پرتقال پاکبان است.

-   شکل ظاهری ظرف محصول ORANGINA" "  به ویژه در قسمت تحتانی متناسب با گاز داخلی محصول طراحی شده و لذا مطلوب جهت نگهداری محصولات گازدار می باشد، لیکن ظرف محصول پاکبان فاقد این ویژگی است.

باعنایت به موارد فوق پاکبان مدعی است هیچگونه کپی برداری صورت نگرفته است اما شمشاد نوش نماینده انحصاری محصول ORANGINA" "محصول آب پرتقال پاکبان را کپی برداری می داند.

با توجه به تنوع و گسترش محصولات غذایی در ایران بهتر بنظر می رسد که نهادهایی مانند انجمنهای صنفی سیستمی را جهت حل این نوع مشکلات وبحث کپی رایت تعبیه نمایند تا اینگونه مسائل به مراجع قضایی کشیده نشود و به صورت مسالمت آمیز در خود نهاد صنعت غذا حل و فصل گردد.

(پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها