دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۶۴۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی

گیاهخواری یا گوشتخواری، کدامیک شما را مبتلا به سرطان می‌کند؟

گیاهخوار بودن یا گوشتخوار بودن هر دو دارای مزایا و یا معایبی است اما در فصل بهار داشتن یکی از این رژیم‌های خاص بهاری افراد را بیشتر روانه‌ی بیمارستان می‌کند.

 پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند افرادی که بنا به دلایلی فقط از گیاهان تغذیه می‌کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند کیفیت پایین تری از زندگی به نسبت افراد گوشتخوار برخوردارند.گفتنی است، گیاهخواران اغلب بیمار می‌شوند و به ویژه مستعد ابتلا به انواع آلرژی‌ها هستند.

تغذیه گیاهی  



بررسی‌ها نشان می‌دهند، گیاهخواران همچنین در حدود 50 درصد بیشتر از سایر افراد مستعد به ابتلا به حملات قلبی، انواع سرطان‌ها، افسردگی و اضطراب هستند.پزشکان هشدار می‌دهند، مصرف پروتئین‌های حیوانی و خوردن گوشت قرمز و سفید با میزان چربی کم و در حد اعتدال برای سلامتی بدن بسیار سودمند و مفید است.در عین حال براساس بررسی تحقیقات بر روی گیاهخواران آن‌ها از استقامت بدنی سالمتر و همین طور کاهش زمینه‌ی ابتلا به اعتیاد به موادی مانند سیگار برخوردار هستند.
پزشکان به گیاهخواران توصیه می‌کنند در رژیم غذایی خود مصرف گوشت قرمز و سفید را حتی به میزان کم قرار دهند.مصرف بیش از حد گوشت قرمز از جهتی دیگر سبب افزایش ریسک خطر ابتلا به "سرطان روده" در افراد می‌شود.محققان با انجام تحقیق بر روی گیاهخواران دریافته‌اند افراد با سطح علمی اجتماعی و اقتصادی غنی تر رو به گیاهخواری می‌ آورند.



باشگاه خبرنگاران

(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها