دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۵:۴۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۶۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

اولین همایش ملی فرآوری و بسته بندی پسته در مشهد برگزار می شود

دبیر اولین همایش ملی فرآوری و بسته بندی پسته گفت : اولین همایش فرآوری و بسته بندی پسته در مشهد در 13 و 14 آذر ماه سال جاری برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار مهر،  دبیر همایش ملی فرآوری و بسته بندی پسته و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم و صنایع غذایی ظهر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران در مورد اهداف برگزاری این همایش گفت: تبیین چشم انداز وحمایت از مدیران اجرایی و سیاست گذاران پسته، دستیابی به آخرین دستاوردهای خارجی و داخلی توسط شرکت های فعال دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله اهداف این همایش است.

ناصر صدافت افزود: بیان مشکلات توسط شرکت های فعال در زمینه پسته و ارئه مهارت های تجربی توسط تولیدکنندگان ، معرفی پسته ایران به بازارهای جدید جهانی ، نگهداری و حفظ پسته ، بسته بندی مطلوب و ارائه آن به نحو مطلوب از دیگر اهداف این همایش است.

صداقت خاطرنشان کرد:محورهای مهم و مورد بررسی در این همایش قارچ، افلاتوکسین، آفات صادارات و استانداردها، تسهیلات فرآوری ، بسته بندی،  بازاریابی و تجارت در نظر گرفته شده است .

عضو هیئت علمی  علوم و صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد در مورد آمار پسته ایران و جایگاه این محصول در جهان اظهار داشت : 55 درصد پسته در جهان و بیشتر از 60 درصد صادرات جهان در انحصار ایران است و در بین کشورهای دیگر سهم صادرات پسته امریکا 12 درصد و سایر کشورها 29 درصد است.

وی خاطرنشان کرد:امار صادارت پسته در سال 85 حدود 150 تن و 800 میلیون دلار درآمد ارزی را نشان می دهد که در برنامه 5 ساله توسعه هدف افزایش صادرات به مرز 200 هزار تن در نظر گرفته شده است .

صداقت اضافه کرد : در حال حاضر پسته ایران به 76 کشور جهان صادر می شود و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که 90 درصد کشورهای جهان پتانسیل و استعداد خرید پسته ایران را دارند و این محصول در بحث تولید در سالهای کم محصول تا 150 هزار تن و در سالهای پر محصول 250 هزار تن می باشد .

وی با توجه به قطب ها و مناطق مستعد پسته در کشور و استان خراسان بزرگ با بیان این مطلب افزود : هم اکنون قطب های پسته ایران ، کرمان ، خراسان بزرگ و سمنان است و سایر استان ها در مراتب پایین تر هستند.

(دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها