جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۵۵۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در نشست خبری جمعه 9 اسفند 92:

افزایش سرانه مصرف با حذف مالیات بر ارزش افزوده محصولات لبنی

به گزارش فودنا، امیر باروتکوب مدیر عامل صنایع شیر ایران با اشاره سرانه پایین مصرف لبنیات در ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده باعث افزایش نرخ محصولات لبنی و کاهش مصرف شده است فلذا هم اکنون به دنبال این هستیم که علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده از محصولات لبنی فرآوری شده، سرانه مصرف را افزایش دهیم.

مدیر عامل صنایع شیر در نشست خبری جمعه 9 اسفند در محل کارخانه پگاه خراسان در بین خبرنگاران گفت: در حال حاضر تنها شیر و پنیر ساده مالیات بر ارزش افزوده ندارند و مصرف کنندگان بابت مصرف این دو محصول لبنی هزینه ای پرداخت نمی کنند.

 

هدفمندی و عوامل بیرونی عامل چالش ها

مدیر عامل صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه صنعت شیر کشور به ویژه بعد از هدفمندی یارانه‌ها با چالش‌های عدیده‌ای رو به رو بوده است اظهار کرد: در اکثر موارد افزایش و عدم ثبات قیمت‌ها، مربوط به عوامل بیرونی و محدودیت‌های صنعت بوده که مشکلات فراوانی را به صنعت شیر تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: بارزترین مشکل صنعت شیر افزایش بهای شیر خام و فرآورده‌های شیری است، طرح هدفمندی یارانه‌ها صنعت شیر را آزار داده است، بنابر آمار اعلام شده پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها از دی‌ماه سال 89 تا تیرماه سال 90 ، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت صنایع شیر، مجموعه لبنیات کل کشور بیش از 530 میلیارد تومان متضرر شده است.

وی بیان کرد: قبل از هدفمندی یارانه‌ها، حدود 2 میلیون تن شیر به شیر یارانه تبدیل می‌شد اما بعد از هدفمندی برای این 2 میلیون تن برنامه‌ریزی نشد.

‌عبدالامیر باروتکوب در این نشست خبری گفت: قرار است، تکلیف نهایی قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی 20 اسفند ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار مشخص شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه» افزود: در صورتی که دولت بخواهد قیمت شیرخام و فرآورده‌های لبنی در سال آینده تغییری نکند، باید 1054 میلیارد تومان به این صنعت کمک کند.

 

پرداخت 9 ماهه قیمت نهاده ها به دامداران عامل ثبات قیمت

مدیر عامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه سیاست ما در مجموعه صنایع شیر برای طرح هدفمندی یارانه‌ها، همکاری با دولت بود تا از موانع ابتدایی اجرای طرح عبور کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز سیاست‌ها بر ادامه تثبیت قیمت شیر است، حدود 9 ماه است که دولت، قیمت نهاده‌ها را به دامداران پرداخت می‌کند و این باعث ایجاد ثبات و عدم افزایش قیمت شیر شده است.

وی ادامه داد: بنابر سیاست اخیر دولت به منظور تثبیت قیمت‌ها 300 میلیارد تومان بابت نهاده‌ها به دامداران پرداخت می‌شود که این امر سالانه 1045 میلیارد تومان برای دولت هزینه خواهد داشت.

 

احتمال افزایش قیمت شیر با اجرای فاز دوم هدفمندی‌

عبدالامیر باروت‌کوب تصریح کرد: اگر در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد طبیعتا دستمزدها افزایش یافته و این امر باعث افزایش قیمت شیر خواهد شد که امیدوارم اجرایی نشود.

وی افزود: البته چنانچه سایر مابه‌التفاوت ثابت بماند، افزایش دستمزدها تاثیری بر افزایش قیمت ها نخواهد داشت.

کاهش 9 درصدی حاشیه سود صنایع شیر از سال 82 تا 92

باروت‌کوب در خصوص حاشیه سود صنایع شیر در کشور عنوان کرد: حاشیه سود صنایع شیر در سال 82، 12 درصد بوده که این رقم در سال جاری به سه درصد رسیده است.

 

افزایش 3 برابری شیر خام از سال 88 تا 92

مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت: میانگین نرخ شیر خام در پایان سال 88 به ازای هر کیلو 340 تومان بوده است که این مقدار در 11 ماهه سال جاری به 1110 تومان رسیده است.

 

صادرات صنایع شیر 82 درصد بیش از واردات / در سال 92 رکورد صادرات شکسه شد

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران گفت: در حال حاضر طراز صادرات صنایع شیر نسبت به واردات آن مثبت است و صادرات محصولات لبنی 82 درصد بیش از واردات آن است.

وی اظهار کرد: در سال جاری رکورد صادرات محصولات شیر را شکسته‌ایم به صورتی که تا پایان بهمن ماه 54 هزار تن محصول لبنی به 15 کشور دنیا صادر کرده‌ایم.

وی افزود: این میزان صادرات به صورت روزانه معادل 282 تن بوده است، در سال جاری 211 کد محصول صادر کردیم که 62 محصول از این تعداد جدید بوده‌اند.

باروت‌کوب اظهار کرد: با توجه به اینکه به ازای هر 10 تن شیر یک شغل ایجاد می‌شود، در سال جاری با صادرات محصولات شیر حداقل برای 9000 نفر اشتغال‌زایی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران به تسریع روند صادرات شیر در سال جاری اشاره و تصریح کرد: حذف عوارض مالیات بر صادرات، کمک شایانی به صادرات کشور کرده است.

 

وجود روغن پالم در شیر غیر واقعی ست

وی همچنین استفاده از روغن‌های گیاهی در شیر را تکذیب و عنوان کرد: استفاده از هر نوع روغن گیاهی در شیر تازه ممنوع است.

 

صنایع شی ایران بدهی به دامداران ندارد

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت بدهی به دامداران ندارد و شرکت های ما موظف هستند  که پایان هر ماه تا پانزدهمین روز ماه بعد بدهی دامداران محاسبه و پرداخت می شود.

وی ادامه داد: حتی در شرایط بحران اقتصادی نیز با بالا رفتن قیمت ارز، این شرکت توانست پول دامداران را تسویه کنند.

 

دو شرکت تابعه ی صنایع شیر بورسی می شوند

مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت: از تکالیف این شرکت در سال 93 ورود مجموعه صنایع شیر ایران به بورس کالا می باشد.

ایشان با بیان این که هم اکنون در نظر داریم تا پایان سال جاری شرکت های آذربایجان شرقی و فارس وارد بورس کالا شوند و تمامی مراحل اجرایی ورود سهام این شرکت ها را به بورس فراهم شده و در حال اجراست، گفت: شرکت های صنایع شیر خراسان، اصفهان و ارومیه ایران هم اکنون در بورس کالا حضور دارند.

 

شایعه حذف پنیر از سبد کالا

باروتکوب حذف پنیر از سبد کالا را تکذیب و خاطرنشان کرد پیشنهاد گنجاندن شیر و ماست در مرحله دوم سبد کالای خانوارارایه شده است.

(جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲) ۲۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها