چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۵۱۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

باکتریهای مفید در ماست

میکروب های زنده ای که در ماست یافت می شوند، باکتری مناسب را برای عمل گوارش تقویت می کنند و باعث می شود که شما غذاهای خود را بهتر هضم کرده و مواد مغذی را جذب کنید.

به علاوه، این ارگانیسم ها در ساخت سیستم دفاعی قوی نیز بسیار کمک کننده هستند، و همچنین پتانسیل کاهش کلسترول را نیز دارا می باشند. درحال حاضر تحقیقات بسیاری بر تاثیر این ارگانیسم ها بر بیماری های معده و روده و همچنین سرطان انجام می گیرد.

یافته های علمی نشان داده که ماست دارای ارزش تغذیه ای بالایی است.بطوریکه به علت تاثیر آنزیم باکتری های ماست بر روی پروتئین های شیر، قابلیت هضم پروتئین های ماست بیشتر و آسان تر است.

هر چند که در طی حرارت دادن، پاره ای از ویتامین های موجود در شیر کاهش می یابد، اما به وسیله باکتری های ماست ، بعضی از این ترکیبات به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد تا جائی که پروفسور مچینکوف معتقد بود که درآینده نقش درمانی باکتری های لاکتیک ( باکتری های موجود درماست ) کشف خواهد شد وارزش این امر کم تر از اکتشاف پنی سیلین در درمان عفونت نیست .

این باکتری ها قادرند بخشی ازترکیبات مضری را که به وسیله ی دیگر باکتری های دستگاه گوارش تولید می شوند ، خنثی نمایند . همین خاصیت منجر به بیشتر سالم بودن شما میشود.

خاصیت هائی نظیر :

1. هضم آساتنتر آن نسبت به شیر

2. با خنثی سازی برخی ترکیبات مضر صفراوی از تحریک جدار روده ها کاسته واحتمال بروز تومور روده را کاهش می دهد .

3. کلسیم موجود درماست نیز مانع رشد بی رویه ی سلول های پوششی روده ی بزرگ می شود . یک بررسی نشان داده است افرادی که کلسیم بیش تری مصرف می کنند وبروزسرطان روده درآن ها کم تر است .

4. ماست باعث جذب بهتر برخی مواد غذایی می گردد که از جمله آن ها می توان به افزایش جذب کلسیم و ویتامین های گروه B اشاره نمود.

5. ماست می تواند درپیش گیری از بروزعفونت ها وبیماری های گوارشی ناشی از ویروس ها وحساسیت های غذایی مفید باشد .

6. ماست درکمک به درمان اسهال کودکان مفید بوده است .

7. متخصصان مصرف ماست را هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها ، توصیه می نمایند زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش شده که این خود میتواند عامل اسهال شدید باشد

8. باعث کاهش عفونت های ناشی از قارچ ها دردستگاه تناسلی زنان می شود .

9. ماست منبعی غنی از کلسیم است .

10. ماست منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین است

11. تحقیقات نشان داده که ماست می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود

12. ماست به جذب دوترکیب مهم غذایی پروتئین ها ومواد معدنی کمک می کند . اسید لاکتیک موجود درماست باعث سهولت جذب وهضم این ترکیبات مغذی می شود .

اما این محصول محبوب به دلیل طبع سرد و اسید لاکتیک زیادی که تولید میکند ،مضراتی هم دارد که در افراد مختلف متفاوت میباشد مانند:

شب ادراری بچهها، زود انزالی آقایان، درد شدید دوران عادت خانمها، عصبی شدن، لک صورت و ریزش مو، ساییدگی استخوان، بیماری سرع،آرتروز، روماتیسم، کم کردن سیستم ایمنی بدن و یبوست، ناراحتی عصبی،افسردگی،ریزشمو، موخوره، عرق دست و پا

ماست پروبیوتیک

اگر در مصرف ماست با این مشکلات مواجه شدید میتوانید :

1. به جای ماست از سالاد استفاده کنید.

2. سعی کنید ماست را بصورت ماست چکیده، به همراه پونه کوهی، موسیر و کاکوتی اضافه نمایید و بخورید. البته،ماستی که از حیوانی که در صحرا تغذیه کرده، تهیه شده باشد.

3. کسانی که دست و پا آنها عرق میکند، بهتر است چای و ماست نخورند.

4. برای رفع ترس و اضطراب توصیه میشود که به بچهها ماست و ترشی کمتر بدهید و سعی کنید ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست را با مواد دیگری جایگزین کنید.

(چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲) ۱۲:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها