جمعه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۴۹۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

همایش ملی چالش های منابع آب و کشاورزی در اصفهان آغاز به کار کرد

همایش ملی ˈچالش های منابع آب و کشاورزیˈ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان آغاز به کار کرد.

ˈپیام نجفیˈ رییس این همایش روز پنجشنبه به ایرنا گفت: چالش منابع آب، دغدغه بسیاری از کشورهای منطقه و ایران است.

ˈپیام نجفیˈ افزود: در کشور ما چالش در منابع آب سطحی و زیرزمینی سال هاست مورد توجه مدیران قرار گرفته و افت شدید منابع آبهای زیرزمینی و کاهش روان آبهای سطحی، مدیران و متخصصان آب را دچار نگرانی کرده است.

وی بیان کرد: اگر به این معضل نگاه علمی نشود، بزودی بسیاری از ظرفیت های آبی کشور بویژه در مناطق مرکزی از دست می رود و این ذخایر به مرحله جبران ناپذیر خواهد رسید.

به گفته وی، گزارشهای متعدد از افت دهها متری سفره های آب زیرزمینی و خشک شدن جریانات سطحی به صورت مکرر ارائه می شود، بطوریکه امروزه خشک شدن زاینده رود بعنوان نمادی ملی برای بحران منابع آب، زنگ خطر جدی را برای برنامه ریزان امر مدیریت به صدا درآورده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوراسگان اضافه کرد: در این همایش 12 محور تأمین آب کشاورزی، آلودگی ناشی از فعالیت های شهری، صنعتی و کشاورزی در منابع آب، کاربرد آبهای نامتعارف در کشاورزی، مسائل اجتماعی ـ حقوقی تخصیص بهینه منابع آب، تغییر الگوی کشت، وقوع بلایای، تغییر اقلیم، مشارکت بخش خصوصی و بکارگیری فناوری های نوین در مدیریت آب کشاورزی و سوء مدیریت بر منابع آب و بهره برداری نامتوازن در حوزه های آبی مطرح می شود.

وی اضافه کرد: برگزار کنندگان این همایش، انجمن آبیاری و زهکشی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان هستند و استادان و متخصصان آب و کشاورزی دانشگاه ها در آن شرکت دارند.

به گفته وی، از میان 140 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 80 مقاله پذیرفته شده که 20 مقاله به صورت سخنرانی و 60 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

وی اظهار کرد: در جریان برگزاری این همایش یکروزه دو میزگرد تخصصی چالش های منابع آب ایران برگزار می شود.ژ

 

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲) ۱۱:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها