دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۴۴۸۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
وزیر صنعت، معدن وتجارت:

نجات کشور درگرو فعال کردن اقتصاد، تولید و تجارت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز نجات کشور درگرو فعال کردن بخش اقتصاد، تولید و توجه به تجارت است.

 ˈمحمدرضا نعمت زادهˈ روز دوشنبه در آیین بهره برداری از دو خط تولیدی در شرکت هفت الماس استان قزوین افزود: حوزه صنعت ومعدن 37 درصد تولید ناخالص ملی را در برمی گیرد؛ بنابراین اگر این بخشها فعال شوند بخش بزرگی از فعالیتهای مختلف در کشور نیز رو به بهبود و وضع اقتصادی کشور بهتر می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال طبق آمار مراکز نهادهای رسمی صنعت 9 تا 12 درصد رشد منفی را پشت سر گذاشت و بخش اشتغال نیز در بخش صنعت 36 درصد رشد منفی داشت، اظهار کرد: یادم نمی آید که صنعت کشور تا این حد دارای رشد منفی بوده باشد.

نعمت زاده ادامه داد: این آمار یعنی اینکه نیروها از صنعت بیرون رفته اند که علت اصلی آن رکود و نبود تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید هدف دارد کشور را از این وضع خارج کند که این اتفاق با کمک مردم و در بخش صنعت با کمک تولید کنندگان اتفاق خواهد افتاد.

این مسوول، با بیان اینکه در دولت جدید شاهد حرکتهای مثبتی در بخش تولید بوده ایم و رشد منفی متوقف شده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد آمار های بهتری در حوزه صنعت باشیم ورشدهای منفی در بخش صنعت را پشت سر گذاریم.

وی با اشاره به خط تولید ورق گالوانیزه و ورق رنگی در شرکت هفت الماس گفت: ظرفیت برای سرمایه گذاری در این بخش را در سطح کشور بخوبی وجود دارد به شرط اینکه دیدگاه صادراتی داشته باشیم.

نعمت زاده ادامه داد : اگر در پایین دست بخش فولاد بازار صادارت را جدی بگیریم باید زمینه سرمایه گذاری در بخش فولاد را افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : اگرچه این استان فعالیت صنعتی خود را از شهر صنعتی البرز شروع کرده اما امروز شاهد رکود و یا تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی این شهر هستیم که این وزارتخانه آمادگی حمایت از صاحبان این صنایع را برای نوسازی وخارج کردن از رکود را دارد.

 

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲) ۱۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها