دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۵
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۴۴۴۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کسب و کار، برندینگ

صنایع غذایی در صدر قرعه‌کشی های خودرو

نوعی طنز در میان مردم باب شده بود که داشتن خودروی پراید و یک بسته پستۀ رفسنجان نشانۀ آدم‌های مرفه است، گویا این طنز به واقیعتی تبدیل شده و مالکیت خودرو یکی از آمال مردم شده‌است و شرکت‌ها نیز در رسیدن مشتریان خود به این آرزو نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

زمانی بانک تجارت با تنها قرعه‌کشی یک بنز ۱۸۰میلیونی آنچنان تبلیغات گسترده‌ای را برپا کرد که همچنان در یاد مردم باقی مانده است؛ در سال ۹۱ نیز دهکدۀ پارک آبی پارس با قرعه‌کشی سه دستگاه اتومبیل پورشه دست به یکی از پر سروصداترین کمپین‌های زمان خود زد و برای اولین بار بخش خصوصی در این سطح جای بانک‌ها را گرفت.

پورشه-پارک-آبی

اما امسال مصرف کنندگان با تبلیغات مواد غذایی تبرک هم‌وزن خانواده خود طلا گرفتند و مشتریان کلوپ گلستان پس از یکسال و نیم انتظار و افزودن امتیازات خود در قرعه کشی خوردو شرکت داده می‌شوند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاهبه‌عنوان جوایز طرح بهار تا بهار کارناوال خودرو در تهران برگزار می‌کند، ولی با این همه می‌توان رکورد سال ۹۲ را بنام چای محسن ثبت کرد که بصورت هفتگی ۱۵دستگاه اتومبیل جایزه داد و بلافاصله پس از پایان دورۀ اول، کمپین دوم خود را با ۳۰ خودروی تویوتا یاریس آغاز کرده است و به فروشندگان خود (عاملین فروش) ۱۵دستگاه وانت جایزه می‌دهد.
جوایز-محسن
به هرحال اهدای خودروی سواری به برندگان قرعه‌کشی یک تبلیغ پُرهزینه است؛ چرا که مهمتراز مبلغ جایزه، پروموت و معرفی این کمپین است که هزینه‌های زیادی دربر دارد، از بیلبوردها گرفته تا هزینه‌های بسیار زیاد تبلیغات تلویزیونی که بتوانند این پروموشن را با تأثیر بیشتری در جامعۀ مصرف‌کنندگان بسط دهند.

جوایز-رفاه

اما نکته اینجاست که کدام یک از روش‌های فوق بیشترین تأثیر را در ترغیب مصرف‌کننده برای خرید کالا دارد؟ وقتی شما در مدت‌های زمانی کوتاه قرعه‌کشی را انجام می‌دهید و یک برنده اعلام می‌کنید، در هزینۀ تبلیغات با رقبای خود که تا فرارسیدن زمان قرعه‌کشی مشغول معرفی پروموشن خود هستند برابر هستید، با این تفاوت که در اعلام برنده در دوره‌های کوتاه‌مدت شما تأثیری چندین برابر در ترغیب مشتری برای خرید کالا خواهید داشت تا رقیبی که وعدۀ چندین برنده را در پایان مدت پروموشن طولانی‌مدت خود می‌دهد و گاهاً از ذهن‌ها فراموش می‌شود (مگر با هزینه‌های زیاد این موضوع را مدام یادآوری کند).

چهارشنبه پولی دلپذیر

به صراحت می‌توان گفت که چای محسن و چهارشنبه پولی دلپذیر با عملکردی بسیار هوشمندانۀ خود از رقبای خود پیشی گرفته‌اند و از کاربرد یک روش مارکتینگ (پروموشن دادن) در حوزه‌ای مشابه ولی با استراتژی و تفکر متفاوت، نتیجه‌ای بهتر دریافت می‌کنند.

دلیل این مدعا نیز ورود صنایع غذایی آوازه با طرح جشنوارۀ « آرزوهای بزرگ » است. همانطور که می‌دانید نوید این جشنواره با تیزر تبلیغاتی مبنی بر رویاهای دست‌یافتنی مردمی در معرض رسیدن به آرزوهایشان معرفی شد و س از آن دیدیم که برنج آوازه نیز برای برخورداری از این روش تبلیغات و پروموشن اقدام به اهدای جایزه نقدی ۱۱۰ میلیونی در هر هفته کرده‌است.

برنج آوازه

البته شاید تغییر روند محصولات تبرک با جوایز ساعت ۲۰ بصورت روزانه و به مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال بر همین اصل و پیروی از رقبا باشد.


لازم به‌ذکر است که این روش از اهدای جایزه الزاماً در محصولاتی که از جنس مواد غذایی یا مصرفی (FMCG) نیستند بدین قدرت تأثیرگذار و حتی مقرون به صرفه نخواهد بود.


imarketor

(دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲) ۲۳:۵۵
مینا
۱۳۹۳/۰۶/۱۹
0
0
0

سلام ... به نظر من اون شرکت هایی که در رسانه ها نظیر تلویزیون قرعه کشی میکنند شانس بیشتری برای فروش محصولات خود دارند چون مردم بیشتر به چشمشون اعتماد دارن تا سخن... بنابراین مردم هم نسبت به دید خود و برندگان خرید میکنند. گروه مواد غذایی محسن اولین شرکتی
بود که 1 حرکت خوب زد و اعتماد هیچکس و سلب نکرد هم برای خود شرکت خوب بود هم ملت، البته خالی از لطف نباشه مواد غذایی محسن واقعا عالیه ...من شخصا همه موادش و امتحان کردم شما چطور؟؟؟البته نظر شما هم محترمه... لطفا نظر بدید....

محمد زنگویی
۱۳۹۵/۰۴/۲۲ Iran
3
0
0

با سلام اینجانب محمد زنگویی دانشجوی اب خیز داری کشاورزی هستم از شما می خواستم در قرعکشیتان من را شرکت دهید ادرس ما استان بوشهر شهرستان دشتستان کوی ازادگان جنب مسجد امام علی کنار ناوایی کوچه ارشاد 1 شماره موبایل من حتما اطلاع دهید 09010242418


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها