شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۴۱۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در احیای ذخایر دریا تاثیر بسزایی دارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس، بااشاره به توافق 5 کشور حاشیه دریای خزر مبنی بر ممنوع شدن صید تجاری ماهیان خاویاری در سال ۲۰۱۴ ، گفت: ایران می تواند از این فرصت استفاده کند و با رها سازی بچه ماهی خاویاری در دریای خزر، میزان برداشت خود را در سال 2015 افزایش دهد.

مهرداد بائوج لاهوتی درواکنش به توافق 5 کشور حاشیه دریای خزر در اجلاس روسیه، مبنی بر ممنوع شدن صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر در سال ۲۰۱۴، گفت: به طور حتم یک عدله کارشناسانه و علمی پشت این توافق نامه است وبه طور حتم این توافق نامه یک تصمیم کارشناسانه و علمی است و باعث تنفسی در خصوص میزان برداشت ماهیان خاویاری می شود.   

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،با تاکید به این ‌که جهت احیا ذخایر طبیعی دریای خزر باید به دریا تنفس بدهیم، تصریح کرد: قطعا ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در احیای ذخایر دریا خزر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه میزان ماهیان خاویاری دریای خزر بر خلاف گونه های دیگر بسیار محدود است، تصریح کرد: کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ایران می توانند در منطقه خود تعدادی بچه ماهی خاویاری و ماهیان تکثیر شده در دریای خزر رها کنند و از این طریق میزان برداشت ماهیان خاویاری خود را برای سال 2015 افزایش دهند.

گفتنی است؛ سی و چهارمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر ملی گزارش کلیه کشورها درباره وضعیت بهره‌برداری از ذخایر در سال 2013 ارائه شد و تصمیم گرفته شد، در سال 2014 همچنان صید تجاری ماهیان خاوریاری دریای خزر ممنوع باشد.

همچنین در این اجلاس بندهایی از پیش‌نویس موافقت‌نامه حفاظت و بهره‌برداری از منابع زنده دریای خزر بررسی شد.

هیئت ایرانی در این اجلاس پیشنهاد کرد که کارگروه تکثیر و پرورش و رهاسازی ماهیان خاویاری تشکیل شود و همچنین اطلاعات کشورها درباره وضعیت آبزیان دریای خزر توسط دبیرخانه چاپ و منتشر شود.

همچنین جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد کار گروه یکسان سازی و هماهنگ کردن روش‌های پژوهشی ایجاد شود.

 

 

 

 

خانه ملت

(شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها