دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۴۰۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بازگشت شرکت پشتیبانی اموردام به بخش کشاورزی تولید محصولات پروتئینی راتقویت می کند

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی معتقد است بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی به طور قطع موجب تقویت تولید محصولات پروتئینی از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ می شود.

محمد اسماعیل نیا  افزود: فعالیت شرکت پشتیبانی امور دام در چرخه وظایف وزارت جهاد کشاورزی مهم است و بازگردانی این شرکت در راستای اجرای قانون انتزاع می تواند کمک موثری به افزایش بهره وری و کنترل واردات در بخش کشاورزی باشد.

به گفته وی در هفته گذشته براساس توافق بین وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار شد قانون انتزاع بخش کشاورزی اجرایی شود و در این راستا شرکت پشتیبانی امور دام با تمامی وظایف از تاریخ 9 دی ماه سالجاری به بخش کشاورزی بازمی گردد.

وی اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام در حوزه دام و طیور وظیفه خرید و تامین نهاده های دام و طیور، خرید مازاد تولید، تنظیم بازار محصولات پروتئینی ، تنظیم بازار، تعیین نرخ خرید تضمینی مجصولات پروتئینی و تنظیم واردات و صادرات را برعهده دارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین شرکت پشتیبانی امور دام تنظیم کننده عرضه و تقاضا در کشور است تا تولیدکننده و در نهایت مصرف کننده نهایی متضرر نشوند.

اسماعیل نیا گفت: شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه خرید مازاد تولید، ذخیره سازی و توزیع محصولات را نیز برعهده دارد تا در صورت افزایش تقاضا به منظور تنظیم بازار محصول مازاد را روانه بازار مصرف کند.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر وظایف مهم شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی تامین، خرید و ذخیره سازی توزیع علوفه و نهاده های دام و طیور از محل تولیدات داخل و واردات است تا با توزیع مناسب، تولیدکنندگان محصولات پروتئینی در تامین مواد اولیه تولید محصولات پروتئینی با مشکل مواجه نشوند.

براساس ماده های 5 و 6 اساسنامه تاسیس شرکت پشتیبانی امور دام، 18 وظیفه از جمله خرید علوفه از داخل و خارج از کشور، تهیه و تولید خوراک دام، طیور، آبزیان، مواد پروتئینی و مواد اولیه مورد نیاز، انجام خدمات بازرگانی در جهت واردات اقلام مورد نیاز و صادرات مواد پروتئینی، فروش و توزیع علوفه وارداتی و داخلی و محصولات پروتئینی حیوانی و ذخیره سازی آن، انجام اقدامات لازم به منظور تنظیم بازار و توسعه و بهبود بازاریابی دام و طیور برعهده ای شرکت است.

 

 

 

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها