یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۳۸۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

صادرات نمک ایران به اتحادیه اروپا ۵ برابر شد

صادرات نمک خوراکی ایران به اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۳ با افزایش ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۳ هزار یورو رسید.

جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد صادرات نمک خوراکی ایران به اتحادیه اروپا در سال 2013 با رشد قابل توجه نسبت به سال قبل مواجه شده است.

ایران در 10 ماهه ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی 203 هزار یورو نمک خوراکی به اتحادیه اروپا صادر کرده است که این رقم با رشد تقریبا 5 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر سال 2012 تنها 41 هزار یورو نمک خوراکی به اتحادیه اروپا صادر کرده بود. 

بلغارستان عمده ترین واردکننده نمک خوراکی از ایران در سال 2013 شناخته شده به طوری که نصف نمک صادراتی ایران به اروپا به مقصد این کشور انجام شده است. اتریش و آلمان نیز در این سال از ایران نمک وارد کرده اند. 

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا همچنین به ایران صادرات نمک داشته است. این اتحادیه در 10 ماهه نخست 2013 بالغ بر 5 هزار و 450 یورو نمک خوراکی به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش داشته است.

آلمان تنها صادرکننده نمک به ایران در 10 ماهه نخست 2013 شناخته شده است. 


تسنیم

(یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲) ۱۵:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها