یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۸۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بودجه پیشنهادی سال 93 بخش کشاورزی کافی نیست/ کسری بودجه برای خرید گندم

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیشنهادی سال 93 همچون سال گذشته کافی و متناسب با نیازهای بخش کشاورزی نیست.

عباس رجایی  افزود: میزان بودجه پیشنهادی سال 93 بخش کشاورزی با نرخ تورم سال گذشته تدوین شده است و در صورتی که نرخ تورم سال جدید اعمال شود، به طور قطع با کسری بودجه در این بخش روبرو خواهیم شد.

وی بیان کرد: بودجه پیشنهادی بخش کشاورزی برای سال 93 به طور عام حدود 18درصد افزایش دارد که با این وجود باز هم نسبت به نرخ تورم با کسری مواجه هستیم که تقریبا همانند بودجه سال 92 پیشنهاد شده است.

وی اظهار داشت: در لایحه بودجه 93 تامین برخی درآمدها از منابع دیگر پیش بینی شده که اگر درآمدهای مذکور در این لایحه محقق نشود، به طور حتم در بخش کشاورزی با آسیب جدی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در خصوص خرید گندم نیز تصریح کرد: طبق آمارها نیاز کشور به گندم حدود 10 میلیون تن در سال است، اما مبلغ پیشنهادی خرید گندم در لایحه بودجه سال 93 تنها برای 6 تا 6.5 میلیون تن گندم کافی است و برای مابقی آن با کسری بودجه مواجه خواهیم شد که برای تامین این محصول استراتژیک در کشور باید مجلس تدبیری بیاندیشد.

وی در خصوص یارانه نهاده های دام و طیور نیز گفت: طبق لایحه بودجه پیشنهادی سال 93 برای تامین نهاده های دام و طیور نیز با کسری و کمبود بودجه مواجه هستیم، حال باید ببنیم لایحه بودجه در مجلس به چه شکلی بررسی و تصویب می شود.

رجایی افزود: بودجه در حوزه سرمایه گذاری بخش کشاورزی برای سال 92، حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است که با افزایش 18 درصدی برای سال 93 پیشنهاد شده است، اما برای توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی باید بودجه قابل توجهی اختصاص یابد که متاسفانه مبلغ پیشنهادی کافی نیست.

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲) ۱۴:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها