سه شنبه / ۳ دی ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۳۶۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

متولی صدور مجوز صادرات دام وزارت جهاد کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: در حال حاضر کشور بخشی از نیازهای گوشتی خود را از طریق واردات تأمین می کند به همین جهت در چنین شرایطی که ایران وارد کننده گوشت است صادرات دام زنده مجاز و قانونی نیست.

عباس رجائی ، در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا وضعیت تولید گوشت قرمز به حدی رسیده است که انجمن صنفی گاوداران در خواست صدور مجوز صادرات دام زنده از دولت کرده اند؟ گفت: هر گونه صادرات گوشت قرمز و دام زنده از ایران به سایر کشورهای جهان زمانی مجاز و معنا دارد که تولید بیش از نیاز داخلی باشد.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه ی صنعت غذای آماده و فست فودها نیاز گوشتی کارخانه های تولید کننده سوسیس و کالباس از طریق واردات تأمین می شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهار داشت: در حال حاضر کشور بخشی از نیازهای گوشتی خود را از طریق واردات تأمین می کند به همین جهت در چنین شرایطی که ایران وارد کننده گوشت است صادرات دام زنده مجاز و قانونی نیست.

رجائی،افزود: زمانی کشور می تواند صادرات دام زنده به سایر کشورها داشته باشد که تولید گوشت قرمز بیش از نیاز داخلی باشد به طوری که هر کشوری بتواند بیش از نیاز داخلی خود تولید داشته باشد به طبع برای کسب ارزش افزوده و ارزآوری به بازارهای صادراتی رجوع می کند.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،با تأکید بر اینکه مرکز اصلی اظهار نظر در این رابطه و صدور مجوز برای صادرات دام زنده وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید براساس ماده 145  قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 16 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی براین موضوع اظهار نظر کند و چنانچه لازم است سهمیه ای برای صادرات تعریف کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: با توجه به اینکه ایران همچنان وارد کننده گوشت برای تأمین نیاز گوشتی کارخانه های تولید کننده ی غذای آماده است به همین جهت در حال حاضرشرایط  صادرات دام زنده مهیا نیست و  اجرای این عملکرد بر خلاف قانون است.

 

 

 

 

 

خانه ملت

(سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲) ۲۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها