دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۵۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مجلس وزرای صنعت و جهاد را به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع فراخواند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس وزرای صنعت و جهاد کشاورزی را برای توضیح درباره عدم اجرای قانون انتزاع فراخواند.

یونس اسدی  با اعلام این خبر اظهار داشت: قانون انتزاع (تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد) از اسفند 91 توسط شورای نگهبان تائید و برای اجرا ابلاغ شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: با گذشت 8 ماه از ابلاغ این قانون، هنوز دو وزارتخانه صنعت و جهاد قانون انتزاع را اجرا نکرده‌اند.

به گزارش فارس، پیش از این نیز 20 نماینده مجلس برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع امضاء جمع کرده بودند.

اسدی گفت: بسیاری مشکلات فعلی بازار محصولات کشاورزی و سیاستهای نامناسب صادرات و واردات به دلیل پراکندگی وظایف در بخش کشاورزی است.

بازاررسانی و قیمت، مشکل اصلی کشاورزان و تولیدکنندگان است که سود اصلی به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود. برخی موارد تفاوت بیش از 300 درصدی قیمت مزرعه تا مصرف کننده هست.

به گزارش فارس، براساس قانون انتزاع، سیاست‌های صادرات و واردات محصولات کشاورزی، بازار رسانی و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است. همچنین شرکت پشتیبانی امور دام که پیش از این حمایت از تولیدات دامی را بر عهده داشت از وزارت صنعت به وزارت جهاد بر می‌گردد و براساس این قانون، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد برگزیده می‌شوند.

 

 

 

 

tفارس

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها