دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۳۳۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

هندوانه شب یلدا تامین است/ عرضه 150 هزار تن هندوانه به بازار

مدیر کل دفتر سبزی، صیفی و داروهای گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای شب یلدا 150 هزار تن هندوانه قرمز و زرد روانه بازار می شود و کمبودی در این زمینه نداریم.

حسن خدنگی  افزود: امسال نیز همچون سال گذشته هندوانه شب یلدا در دو رنگ قرمز و زرد به بازار عرضه می شود که 90 درصد آن هندوانه قرمز رنگ است.

وی اظهار داشت: هندوانه شب یلدا محصول استان هرمزگان است و تا شب یلدا به تدریج روانه بازار می شود و اگر برای هر خانوار ایرانی حداقل 2 کیلوگرم هندوانه در نظر بگیریم مشکلی در تامین هندوانه شب یلدا نداریم.

به گفته وی سالانه حدود چهار میلیون و 700 هزار تن هندوانه در سطح 143 هزار هکتار از اراضی کشور تولید می شود. این محصول از لحاظ کیفیت و مزه رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

خدنگی اضافه کرد: بخش عمده محصول هندوانه در استان های فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و جیرفت تولید می شود و استان هرمزگان سهم 50 درصدی تولید دارد.

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم هندوانه در مزرعه را در حال حاضر به طور متوسط بین سه هزار تا چهارهزار ریال اعلام کرد.

وی درباره محصول خیار گفت: سالانه یک میلیون و 800 هزار تن محصول خیار در 71 هزار هکتار از اراضی کشور کشت می شود که رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب کشور خیار در تمامی فصول سال به صورت بوته ای و گلخانه ای کشت می شود و مشکلی در زمینه تولید و تامین محصول خیار مورد نیاز داخل نداریم.

 

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها