چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۱
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۴۳۱۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

کمبود شیر خشک های رژیمی مرتفع می شود

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: حدود 30 قلم شیرخشک رژیمی داریم که از این تعداد دو تا سه قلم آنها با کمبود مواجه است که با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات تا پایان آذرماه جاری مشکل برطرف می شود.

دکترˈ رسول دیناروندˈ روز چهارشنبه گفت: قیمت تمام شده یک شیر خشک رژیمی حدود 500هزار تومان است که با دریافت یارانه با قیمت پنج هزار تومان به دست بیماران متابولیکی می رسد.سالانه 30میلیارد تومان برای تهیه و تامین شیر خشک های رژیمی تعدادی از بیماران متابولیکی هزینه می شود .

وی گفت: آمارها نشان می دهد از هر 7 هزار نوزاد یک نوزاد مبتلا به بیماری های متابولیک بوده و از هر 8 هزار نوزاد یک نوزاد به دلیل دارابودن لاکتوز در شیر مادر نمی تواند از آن تغذیه کند.

وی اظهارداشت: بیش از 24هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری های متابولیک ارثی هستند که ازدواج های فامیلی، مهمترین علت این بیماری است.

دیناروند گفت: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که شیر خشک برای نوزادان محروم از شیر مادر که از نظر پزشکی مجبور به مصرف آن هستند نیز با یارانه تامین می شود گفت: دولت حدود50 میلیارد تومان یارانه جهت تامین شیر خشک رژیمی ، برای مصرف سالانه پنج میلیون قوطی شیرخشک می پردازد.

 

 

(چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها