چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۱۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تیم اقتصادی دولت بر اوضاع مسلط است/ عزم دولت برای رفع موانع پیش روی صادرکنندگان

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: عزم دولت این است که موانع و مشکلات را از پیش روی صادرکنندگان بردارد و این موضوع را در دستور کار خود دارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار صادرکنندگان ممتاز و تشکل‌های صادراتی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: اکنون شرایطی در کشور حاکم است که برای بازگرداندن رونق به فضای اقتصادی کشور نیازمند یک عزم عمومی هستیم و دولت و فعالان اقتصادی با مشارکت و همکاری یکدیگر می‌توانند مشکلات اقتصادی را از پیش روی بردارند.
وی با تأکید بر اینکه دولت تلاش می‌کند با سیاست‌گذاری درست، مشکلات و موانع را مرتفع کند، افزود: دولت در سال جاری سیاست‌ها و تدابیری اتخاذ کرد که ثبات را به بازار بازگرداند و برای اطمینان بخشیدن به فعالان اقتصادی، تنش و شوک‌های لحظه‌ای در بازار را به حداقل برساند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: خوشبختانه تیم اقتصادی دولت بر اوضاع مسلط است و ضمن بهبود روند اقتصادی تلاش می‌کند به گونه‌ای گام بردارد که مشکلات و فشار جدیدی بر کشور تحمیل نشود.
جهانگیری اولویت نخست دولت را در سال جاری کاهش تورم عنوان کرد و گفت: دولت بر کاهش تورم به عنوان یک ضرورت مهم تمرکز کرد و توانست گامهای مثبتی در جهت جلوگیری از رشد آن بردارد.
وی همنین با اشاره به تجربیات و ابتکارات تیم دپیلماسی دولت تصریح کرد: این تیم برای تنش‌زدایی در عرصه بین‌المللی و گشایش روابط اقتصادی برنامه دارد و بی‌تردید دولت از نظرات و دیدگاه‌های فعالان اقتصادی استفاده کرده و آنان را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های اقتصادی مشارکت خواهد داد.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: صادرکنندگان در مقطع فعلی می‌توانند کمک و همراه بزرگی برای دولت باشند.
جهانگیری درخصوص نرخ ارز تأکید کرد: سیاست دولت تلاش برای داشتن نرخ واحد ارز است به گونه‌ای که ضمن ثبات بخشیدن به نرخ ارز رضایت‌بخش، تولید و صادرات را نیز به همراه داشته باشد.
در این جلسه نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تأکید بر لزوم تلاش همگانی برای رشد صادرات غیرنفتی و کاهش سهم نفت در صادرات کشور، از تلاش دولت برای رفع موانع صادرات خبر داد.
در این نشست رئیس سازمان توسعه و تجارت و همچنین صادرکنندگان ممتاز و نمایندگان تشکل‌های صادراتی از بازگشت روحیه امید در میان فعالان اقتصادی خبر دادند.
صادرکنندگان نمونه کشور همچنین از برنامه‌های دولت در جهت تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل ابراز رضایت کردند و آن را گامی درجهت کاهش تحریم ها، تسهیل در مبادلات و جابجایی پول و بازشدن میدان فعالیت برای تجار و بازرگانان دانستند.

در این جلسه همچنین مسائل و دغدغه‌های صادرکنندگان و تشکل‌های صادراتی مطرح شد و مشکلاتی همچون عوارض صادراتی، مسائل مالیاتی، مشکلات مرزی و گمرکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

(چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها