سه شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۸
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۴۳۱۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

آبمیوه‌های صنعتی برای کودکان مفید نیست

رئیس اداره بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت گفت: آبمیوه‌های صنعتی به دلیل داشتن مواد رنگی، اضافه شدن قند و افزودنی‌ها و حذف فیبر قطعاً نمی‌تواند برای کودکان مفید واقع شود.

رضا عزتیان  اظهارداشت: آبمیوه‌های صنعتی موجود در بازار زیان آور نیستند چرا که پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت دارند و موادی که دارای پروانه وزارت بهداشت هستند قطعاً‌ نمی‌توانند برای افراد زیان‌آور باشند اما به دلیل وجود مواد قندی و مواد رنگی در ترکیبات این آبمیوه‌ها بسته به شرایط مصرف کننده باید به صورت محدود و سنجیده مطرح شود.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص گفت: کودکان، سالخوردگان و افرادی که بیماری‌های خاص دارند در مصرف این مواد و آبمیوه‌های صنعتی باید دقت داشته باشند.

عزتیان مصرف انواع آبمیوه چه طبیعی و چه صنعتی را به دلیل حذف فیبر و الیاف برای کودکان دارای ارزش تغذیه‌ای ندانست و افزود: در تهیه آبمیوه‌ها فیبر و الیاف میوه که برای تامین سلامت حائز اهمیت هستند حذف می‌شود و می‌توان گفت از ارزش غذایی میوه کاسته می‌شود.

مسئول بهداشت کشاورزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: فیبر موجود در بعضی از گیاهان از جمله پرتقال و نارنگی می‌تواند از بروز سرطان روده جلوگیری کند چرا که این مواد حرکات روده را در حال طبیعی نگه می‌دارند.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت ادامه داد: آبمیوه‌های صنعتی به دلیل مواد رنگی کم یا زیاد، اضافه شدن قند و افزودنی‌ها و حذف فیبر قطعاً نمی‌تواند برای کودکان مفید واقع شوند و به طور قطع می‌توان گفت میوه در اولویت بالاتری از انواع آبمیوه و حتی آبمیوه طبیعی قرار می‌گیرد.

عزتیان گفت: در مواردی که کودک بیمار است و نمی‌توان به او حجم زیادی از میوه خوراند، می‌توان از آبلیمو یا آب‌پرتقال تازه خانگی استفاده کرد اما باید دقت کرد که استفاده از مواد طبیعی می‌تواند به طور مستمر در رژیم غذایی کودک گنجانده شود و میوه حذف شود.

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها