شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۰۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مشارکت 90 درصدی انجمن ها در انتخابات کانون صنایع غذایی

کانون صنایع غذائی ایران ماه پرحاشیه ای را پشت سر گذاشت، انتشار خبرهای مهندسی شده ،انتشار غم نامه ،القاء دو دستگی و از این دست مطالبی که متناسب با احوال نویسندگان منتشر شد، تا عملکرد کانون را به چالش بکشد اما انتخابات کانون و مشارکت 90 درصدی اعضاء مهر ابطال بر اظهارات دلسرد کننده زد.


کانون صنایع غذائی ایران ماه پرحاشیه ای را پشت سر گذاشت، انتشار خبرهای مهندسی شده ،انتشار غم نامه ،القاء دو دستگی و از این دست مطالبی که متناسب با احوال نویسندگان منتشر شد، تا عملکرد کانون را به چالش بکشد اما انتخابات کانون و مشارکت 90 درصدی اعضاء مهر ابطال بر اظهارات دلسرد کننده زد.

 انجمن ها بهترین داور برای عملکرد کانون هستند
 سید محمد رضا مرتضوی ،رئیس کانون صنایع غذایی ایران گفت: زمانی که آقایان موحد، دانشمند، دکتر یزدجردی،و عده دیگری از دلسوزان صنعت غذا پیشنهاد و تشکیل کانون را با هدف انسجام سندیکاها،انجمن های مرتبط با صنعت غذا و حضور در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز ارائه کردند که این امرمنجر به حداقل رساندن مشکلات صنایع غذایی برای دستیابی انجمن ها به اهداف اساسنامه خود در دوره هایی که آقایان موحد و خلیلی مسئولیت دبیری کانون را به عهده داشته اند شده است.
شما باید امکانات کانون را بگذارید در ترازو و با کارگروه کشاورزی اتاق بازرگانی مقایسه کنید ، کانون با یک امکانات محدود و کمتری از نظر مالی و اما امکانات فوق العاده برتری از جهت حمایت همه انجمن ها صنایع غذایی از نظر عملکرد ، مسیر درستی را طی کرده است. یعنی ما از نظر رفتاری توانستیم با سازمان های دولتی درگیر موضوع غذا  فضای همکاری و تعامل ایجاد کنیم.

مرتضوی گفت:  ما در طی این چند سال تقابل را به تعامل تبدیل کردیم. به عنوان مثال؛ ما مشکلات صنایع غذایی را با وزارت بهداشت و با سازمان استاندارد از راه به وجود آوردن فضای تعامل ،اصلاح قوانین و مقررات ، واگذاری مسوولیت ها ، به حداقل رساندیم.

این امر بدان معناست که " تقابل " را به حداقل رساندیم و حاصل اش ،ایجاد محیطی مناسب برای حوزه های تولید و صنعت ،برای پیشبرد اهداف اصلی؛ که تولید غذای سالم است را فراهم کردیم.

مشارکت حداکثری انجمن ها در انتخابات کانون صنایع غذایی

مرتضوی در بخش بعدی از سخنانش به موضوع انتخابات این دوره اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم  فارغ از رایی  که همکارانم به بنده دادند و من از تک تک آنها سپاسگزارم و یکی از افتخارات دوره کار حرفه ای من است ، شرکت گسترده همگان موضوع بسیار مهمی است که در این دوره از انتخابات نزدیک به 90 درصد خودشان مستقیما شرکت کردند و کمتر نمایندگی داشتیم.

وی اضافه کرد: وقتی به آرا نگاه می کنیم؛ می بینیم که مردم به دو گروه رای داده اند یکی کسانی که در جهت همبستگی و همگرایی همه تشکل ها در این چند سال زحمت کشیده اند یعنی بزرگان صنعت غذا که دارای تجارب و عملکرد درستکارانه در حوزه فعالیت های سازمانی خودشان بوده اند.

و دیگری به اعضای جوان و جدید که دارای انرژی بسیار زیادی برای دستیابی به اهداف کانون اند.

ترکیب کنونی کانون بسیار متنوع و هشیارانه است و نشان می دهد همکاران ما در انجمن ها دو خواسته دارند ،یکی وفاق و همراهی و همدلی و دیگر تلفیق تجربه و انرژی که باعث پیشبرد کانون شود.

که امید است با این رویکرد در نخستین جلسه هیات مدیره، مسایل سازمانی خود را در حوزه چگونگی مدیریت کانون تبیین و به اطلاع همه برسانیم .

با وجود تحریم ها، چرخ صنایع غذایی از حرکت باز نیایستاد

رئیس کانون صنایع غذایی ایران در ادامه این گفتگو به سوال ما در خصوص نقش تحریم ها در صنعت غذا پاسخ داد و گفت: در حوزه مربوط به تامین مواد اولیه بخش های مختلف صنعت با توجه به نقش پررنگ انجمن ها و کانون علیرغم تحریم های گسترده، چرخ صنایع غذایی و تولید از حرکت نیایستاد و درمقایسه صنعت غذا با سایر صنایع می بینیم به دلیل اطلاع رسانی به موقع و عملکرد صحیح کانون وتعامل کانون با دستگاه های دولتی آسیب ها  کمتر بوده است.

بنابراین چند اتفاق افتاده است یکی اینکه ما محیط کسب و کار را در صنعت غذا توانستیم آرام تر نسبت به سایر صنایع کنیم و همین طور تعامل را جایگزین تقابل کنیم و متقابلا دستگاه های دولتی را متقاعد کردیم که از طریق همکاری با کانون می توانند به روش ساده تری اهداف کانون را پیش ببرند.

 

 

 

کانون انجمن صنایع غذایی ایران

(شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲) ۱۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها