سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۲۹۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

کرمان رتبه اول کشور در تولید، پسته، گردو و مرکبات

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: یک چهارم باغات ایران در استان کرمان وجود دارد و این خطه رتبه‌های برتر در تولید پسته، گردو، مرکبات و ... را دارد.

سید"محمدابراهیم علوی" صبح امروز در نشست کمیسیون صادرات و عمران اتاق کرمان با گروه تجاری اربیل عراق اظهار کرد: استان کرمان توانمندی‌های خوبی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، بازرگانی و نیروی انسانی دارد.

وی با اشاره به فعالیت پنج فرودگاه در استان کرمان افزود: چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان راه‌اندازی شده که دو مورد آن بسیار فعال هستند.

علوی تصریح کرد: یک چهارم باغات ایران در استان کرمان وجود دارد و این خطه رتبه‌های برتر در تولید پسته، گردو، مرکبات و ... را دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به ظرفیت گردشگری استان کرمان در دو حوزه طبیعت و سلامت بیان کرد: استان کرمان در زمینه پیوند اعضا و سایر جراحی‌های تخصصی با بیمارستان‌های مجهز زمینه خوبی برای حوزه توریست سلامت دارد.

وی وضعیت راه‌آهن و اتوبان‌های استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: راه‌آهن استان کرمان به راه‌آهن سراسری متصل است.

در این نشست "شهسواری" مسوول ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: حجم ذخایر معدنی شناخته شده استان کرمان 5.3 میلیارد تن است که می‌توان به ذخیره یک میلیارد و 700 میلیون تنی مس، 700 میلیون تن آهن، 120 میلیون تن ذغال‌سنگ و ... اشاره کرد.

وی افزود: تنوع آب و هوایی استان کرمان موجب تولید 70 نوع محصول باغی و 54 نوع محصول زراعی شده و رتبه اول سطح باغات کشور را دارد.

شهسواری تصریح کرد: 310 هزار هکتار باغات پسته، 60 هزار هکتار نخیلات و مرکبات رتبه‌های اول تولید کشور را به خود اختصاص داده و بسیاری از محصولات جالیزی دو بار در سال در جنوب استان کرمان کاشت و برداشت می‌شود.

مسوول ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمان تاکید کرد: ما از سرمایه‌گذاری در استان کرمان حمایت و مراحل کار را تسهیل می‌کنیم.

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها