سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۲۹۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توافقات ژنو

اکنون نوبت فعالیت اقتصادی است

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توافقات ژنو و فعالیت دیپلماسی کشور گفت: از فضای ایجاد شده در عرصه اقتصاد کشور برای افزایش مبادلات اقتصادی استفاده می‌کنیم.

غلامرضا شافعی  بیان کرد: در اتاق بازرگانی کارهای خوبی آغاز شده است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب روند اجرای این برنامه‌ها تسریع خواهد شد.

وی با اشاره به توافقات ژنو و فعالیت دیپلماسی کشور تصریح کرد: شرایط جدید، اقدامات جدیدی هم در داخل کشور و هم در صحنه بین‌المللی طلب می‌کند که اتاق بازرگانی ایران باید هر چه سریع‌تر خود را با شرایط جدید تطبیق دهد.

شافعی ادامه داد: فعالیت‌های دیپلماسی اخیر کشور فرصت‌های جدید را فراهم کرده است و ما از فضای جدید برای افزایش مبادلات اقتصادی با سایر کشورها استفاده می‌کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: برای شروع این مبادلات مذاکراتی را با سایر کشورهای خارجی انجام می‌دهیم و به اعزام و پذیرش هیات‌های مختلف بازرگانی خواهیم پرداخت. با این کار نه تنها به رونق اقتصادی بلکه به دیپلماسی فعال کشور نیز کمک خواهد شد.

اکنون نوبت فعالیت اقتصادی است

شافعی اظهار کرد: هر فضایی که دولت در عرصه جهانی باز کند یک میدان عمل جدید برای فعالان اقتصادی باز می‌شود و اکنون با فضای ایجاد شده نوبت فعالیت اقتصادی است.

قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار به زودی تصویب می‌شود

شافعی در خصوص بهبود فضای اقتصادی در داخل کشور نیز عنوان کرد: به زودی آیین‌نامه قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار تصویب و اجرا می‌شود که تصویب این قانون یک میدان وسیع برای فعالیت‌های اقتصادی در داخل کشور به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: باید ابزار لازم برای فعالیت‌های اقتصادی در عرصه داخلی را فراهم کنیم تا با همکاری قوای حاکمیت به توسعه فضای اقتصادی کشور کمک شود.

تصمیم‌گری درباره رییس جدید اتاق بازرگانی مشهد

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که برگزیدن رییس اتاق بازرگانی مشهد یک انتخاب است نه انتصاب، گفت: پس از مشورت با هیات نمایندگان نسبت به حفظ موقعیت فعلی اتاق بازرگانی مشهد یا تغییر آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

شافعی با اشاره به اینکه انتخاب رییس اتاق بازرگانی مشهد به تصمیم هیات نمایندگان بستگی دارد، تصریح کرد: نظر من اصلا در این قضیه شرط نیست و انتخاب رییس جدید کاملا به نظر هیات نمایندگان بستگی خواهد داشت.

فرصت بیشتر مشهد نسبت به سایر استان‌ها

رییس اتاق بازرگانی ایران درخصوص برنامه‌های خود برای اتاق بازرگانی مشهد گفت: اتاق بازرگانی مشهد نسبت به سایر استان‌ها فرصت‌ بیشتری دارد و اکنون افراد فعال و فهیمی گردانندگان آن هستند.

وی ادامه داد: فعالیت اتاق بازرگانی مشهد تا به حال خوب بوده و از این پس افزوده خواهد شد.

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها