شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۲۶۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

"گوجه فرنگی" ارزان می‌شود/قیمت "میوه" هر ۱۵ روز یکبار تغییر می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبود عرضه عامل افزایش قیمت گوجه فرنگی است گفت: قیمت این محصول در آینده‌ای نزدیک به زیر هزار تومان می‌رسد.

حسین مهاجران  در پاسخ به این سوال که دلیل احضار وی به جلسه ستاد تنظیم بازار چه بوده ، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما یکی از اعضای این ستاد هستیم کاهی برای توضیح درباره شرایط بازار به آنجام می‌رویم و این به معنای احضار شدن نیست.  

وی با بیان اینکه قیمت میوه هر ۱۵ روز یکبار تغییر می‌کند، افزود: من برای توضیح درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب درختی به ستاد تنظیم بازار رفتم.  

مهاجران اضافه کرد: در فاصله‌ای که منطقه‌ای از عرضه تولید یک محصول خارج و منطقه‌ای دیگر جایگزین آن می‌شود به دلیل کمبود عرضه قیمت‌ها افزایش می‌یابد.  

وی تأکید کرد: همین امر سبب افزایش قیمت گوجه فرنگی شده است.  

مهاجران با بیان اینکه در حال حاضر گوجه فرنگی بوشهر وارد بازار شده است افزود: همچنین محصول چابهار، بندرعباس، و کنگان به ترتیب طی دو و ۲۵ روز وارد بازار می‌شوند و همین امر سبب کاهش مجدد قیمت گوجه فرنگی می‌شود.  

وی با بیان اینکه، در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای ۱۶۰۰ و هر کیلو گلخانه‌ای بین ۳ تا ۳ هزارو پانصد تومان است اضافه کرد: میزان کاهش قیمت گوجه فرنگی پس از عرضه محصول جدید بستگی به میزان عرضه دارد.  

مهاجران در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که قیمت این محصول به زیر هزار تومان برسد.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲) ۱۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها