یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۲۳۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تحفه، کنسروی از دل دریا

بسته بندی که در دریا قرار می گیرد و تبلیغ کنسرو ماهی را می کند؛ اکران آگهی محیطی ساده یک کنسرو، دلیلی است تا سراغ طراح آن بروم. خانم ملینا هاشمی طراح این آگهی از شرکت تبلیغاتی آفتاب د گفت‌وگویی صمیمانه از مراحل طراحی این آگهی برایمان می‌گوید:

در ابتدا در مورد کنسرو ماهی‌ تحفه برایمان بگویید؟
محصولات تحفه "کنسرو ماهی و ماهی‌های منجمد" آن در بیشتر سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های شهروند و غیره موجود است و پخش خوبی در تهران و شهرستان‌ها دارد. تحفه به گمانم اولین شرکتی است که در زمینه ماهی منجمد فعالیت جدی دارد با این وجود نام آشنایی برای خریداران نبوده است پس احتیاج به تبلیغات گسترده برای آشنایی مردم داشت.

هدف سفارش دهنده آگهی چه بود؟
مشتری خواستار افزایش سهم ذهنی و سهم بازار است؛ به این معنی که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. به طوری که کاملا شناخته شده و در ذهن‌ها جای بگیرد و در واقع برند اول بازار فروش بشود.

در مورد شکل گیری ایده از ابتدا تا اجرا بگوید؟
این کمپین شامل دو فاز کنسرو ماهی و ماهی منجمد است. کانسپتی که‌ گروه استراتژی و خلاقیت شبکه آفتاب برای کنسرو ماهی در نظر گرفت، کیفیت بود. به طور مفصل‌تر، این محصول دریایی، کیفتی همچون ماهی تازه صید شده دریا را دارد. این کانسپت در قالب یک بریف (دستورکار) مرتبط به طراحی به آتلیه آمد، باشعار اصلی "ماهی یعنی تحفه، تحفه یعنی سلامتی". این یک شعار کلی برای کمپین تحفه بود.

در فاز اول وقتی بحث کیفیت به میان آمد بعد از اتودهای مختلف به این نتیجه رسیدم که از تصویر دریا استفاده کنم که از دل این دریای بکر به جای ماهی، کنسرو ماهی با شکوه خاصی خارج شده است. این کنسرو ماهی، تحفه‌ای بود ازدل دریا. این تصویر می‌توانست کیفیت یک محصول دریایی سالم را نشان دهد، یعنی این کنسرو، کیفیتی به اندازه همان ماهی که انتظار بیرون آمدنش را از دریا داریم، دارد.
این آگهی باید بسیار خلاصه طراحی می‌شد، یعنی به دور از هرگونه زیاده گویی. پس ما کلا فقط دو المان را می‌بنیم، دریا و کنسرو ماهی، که باید به بهترین شکل نشان داده شود. در نتیجه از تکنیک Digital Paint استفاده کردم و حاصل کار این آگهی است که می‌بینید. دیزاین های مختلف و جذابی توسط تیم آتلیه شبکه آفتاب طراحی و ارائه شد که نهایتا این طرح تایید شد.

در مورد شعار استفاده شده در این آگهی توضیح بفرمایید؟
همانطور که گفتم، شعار کمپین تحفه "ماهی یعنی تحفه، تحفه یعنی سلامتی ". این آگهی در فاز اول اکران شد و همزمان با این طرح، تیزری موزیکال با نام تحفه و محتوای اسلوگان اصلی کمپین پخش شد که تاکید بر کنسرو ماهی داشت. تصمیم بر این شد که در فاز اول فقط طرح‌ها متوجه کنسرو ماهی تحفه باشند و در فاز دوم طرح‌های جدید با اسلوگان کمپین اکران شد.

آیا این کنسرو از ماهی تن نیست؟بر روی آگهی اسمی از نوع ماهی نیامده است؟
این آگهی برای معرفی تحفه بوده، برندی که به‌طور گسترده تولیدکننده‌ی ماهی منجمد و انواع کنسرو ماهی است. در فاز اول و در این آگهی، نوع ماهی مهم نبوده و تنها کنسرو ماهی و اسم تحفه اهمیت داشت. هدف از این آگهی برندینگ تحفه است.

در مورد نوع کمپین توضیح دهید؟
این یک کمپین 360 درجه است. در هر دو فاز، از رسانه های محیطی (بیلبورد)، مجله، تیزر تلویزیونی و رادیوئی استفاده می‌شود و برنامه‌های سلامت و صحبت‌های پزشکی در جهت مصرف محصولات دریایی با پشتیبانی برند تحفه در دست ساخت است.

گروه را معرفی کنید؟
گروه استراتژی و کارگاه خلاقه شبکه آفتاب
خانه‌ی تولید شبکه آفتاب
آتلیه گرافیک شبکه آفتاب

mbanews.ir _ واحد خبر _ نرگس فرجی
(یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها