چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۲ / ۰۰:۴۵
سرویس : کافی شاپ و بستنی ساز
کد خبر : ۴۱۶۸۰
گزارشگر : ۱۰۴۹
سرویس کافی شاپ و بستنی ساز

ممانعت بهداشت از گسترانیدن بزرگ‌ترین کیک در خراسان شمالی‌

بزرگ‌ترین کیک خراسان شمالی که برای گسترانیدن در میدان فردوسی بجنورد به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و علی(ع) و در آستانه سالگرد سفر رهبری تدارک دیده شده بود به بهانه شیوع بیماری وبا و محدودیت‌های قانونی از سوی مرکز بهداشت بجنورد ممانعت شد.

این کیک که به طول 10متر و عرض یک متر و ارتفاع 80 سانتیمتر قرار بود پخته شود، دارای 600 کیلوگرم وزن می شد که با استفاده از چهار استادکار، 15 وردست قنادی به مدت سه روز در کارگاه شیرینی‌سرای هیوا آماده می‌گشت.

برای پخت این کیک همچنین 250 کیلو خامه، 120 کیلو آرد، 60 شانه تخم‌مرغ و 40 کیلو شکر پیش‌بینی شده بود.

قرار بود این کیک به صورت برش زده در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) به منظور گرامیداشت این روز و همچنین در پیش بودن سالگرد سفر رهبری به استان در میدان فردوسی بجنورد بین شهروندان توزیع شود.

البته به خاطر آنکه این برنامه اجرا نشده و از سویی ارادت کارکنان این قنادی به ائمه اطهار و رهبری قرار است تا به یمن این مناسبت‌ها شهروندان با شربت و شیرینی پذیرایی شوند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره دلایل ممانعت بهداشت از اجرای برنامه بزرگ‌ترین کیک خراسان شمالی گفت: بر اساس قوانین بهداشت، عرضه هرگونه کیک به صورت فله‌ای ممنوع است.

محمدرضا اقبالی افزود: این برنامه در حالی قرار بوده اجرا شود که با شیوع بیماری وبا در جامعه هم مواجه بوده‌ایم از این رو برگزاری این مراسم برخلاف قوانین و ضوابط موجود بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد هم با بیان اینکه به هیچ عنوان با برگزاری آیین‌های جشن و سرور به مناسبت اعیاد مخالف نیستیم گفت: با این همه ، کارها باید بر اساس ضوابط و مقررات انجام شود.

ابوالقاسم اکبری به خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: لازم است تا نظر کارشناسی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه اعمال و ملاک قرار بگیرد.

مخالفت بهداشت از گسترانیدن بزرگ‌ترین کیک خراسان شمالی به مناسبت در پیش بودن سالگرد سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان و سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) در حالی بوده که در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور این برنامه به مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.

به گزارش فارس، از سوی دیگر خوب است تا همان طور که بهداشت شهرستان بجنورد به مسائل بهداشتی این قدر ظرافت کاری داشته و نکته سنج است، به برخی اماکن عمومی و کوچه‌های حاشیه این شهر که همواره به خاطر مشکلات بهداشتی با انتقادات شهروندان مواجه بوده، سری هم بزند.

(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲) ۰۰:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها