یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۲ / ۰۰:۴۵
سرویس : فست فود
کد خبر : ۴۱۴۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فست فود

برگرکینگ سلطان رستوران فست فود زنجیره ای Burger king

سلطان دیگر اقلیم غذاهای فست فود , رستوران های زنجیره ای Burger King برگرکینگ است که رقیب دیگری برای مک دونالد بشمار میرود

سلطان دیگر اقلیم غذاهای فست فود , رستوران های زنجیره ای Burger King  برگرکینگ است که رقیب دیگری برای مک دونالد بشمار میرود .این رستوران با نام اختصاری BK شناخته میشود و دفتر مرکزی آن در شهر میامی , واقع در فلوریدای امریکاست . نماد این رستوران های فست فود در دنیا , سلطان تاجدار یا King است که در بالا مشاهده میکنید و از فرط خوشمزگی ! غذاهای این رستوران زنجیره ای آب دهان و لب و لوچه اش راه افتاده !! و در تصویر زیر , سیر تحولات طراحی لوگوی این موسسه را مشاهده میکنید که گویای رنگهای مورد استفاده در طراحی مبلمان و رنگ ساختمان و لوازم و بسته بندی ها و چاپ روی کاغذهای آنهاست . لوگوی موسسات این شرکت در کشورهای عربی و روسی را نیز در تصویر مشاهده میکنید !

در سال 1953 رستوران فست فود " برگرکینگ " در شهر جکسون ویل در فلوریدا از ایالات جنوبی امریکا توسط دو شریک به نامهای  Keith J. Kramer  و  Matthew Burns , پس از دیدن موفقیت رستوران مک دونالد , با خرید دستگاه کباب پزی موسوم به  insta Broil  تاسیس شد .

در سال 1955 شرکت دچار مشکلات مالی شد و سهام آن توسط دو امتیازدار فرانشیز با نامهای David Edgerton and James McLamore خریداری شد و شرکت کنونی برگر کینگ جدید پا گرفت . در طی سالهای بعدی مجددا قسمتی دیگر از سهام این شرکت به صاحبان جدید فروخته شد .

در سال 2010  یک شرکت برزیلی با نام 3G Capital  قسمت اعظم سهام آن را  که حدود 71 درصد بود به قیمت 3 میلیارد و 26 میلیون دلار خرید و در سال 2006 شرکت وارد بورس امریکا شد و فراز و نشیب هایی را طی کرد تا به اینجا رسید . در حال حاضر تعداد  34,248 نفر در سراسر دنیا در این شرکت به طور رسمی کار میکنند .

 این رستوران نیز مانند رقبای پراهمیت تر خود , در اکثر کشورهای جهان بالغ بر 12000 شعبه دارد . در کشور استرالیا، فروشگاهها و محصولات برگر کینگ با عنوان جک گرسنه ! یا هانگری جک Hungry Jack's شناخته می‌شوند.
از ویژگی های مثبت این برند غذایی فست فود , BBQ یا گریل بودن ( کبابی ) آن است و نسبت به مک دونالد مزیت بزرگی دارد که برگرهای برگرکبنگ سرخ کرده نیست و در تهیه آن روغن استفاده نمیشود . این ویژگی " برگرکینگ " را در میان دوستداران غذای سالم تر , برجسته میکنند .

البته کالری های دریافتی و روغنی که در این برگرها حذف شده بعدا همراه با سیب زمینی های سرخ شده , تلافی میشوند ! سیب زمینی سرخ شده , یک میان وعده جذاب و دورچینی است که همیشه یار نفکیک ناپذیر غذاهای فست فود بشمار میرود و رستوران های فست فود حاضر نیستند آن را با نوع دیگری جایگزین کنند .
سیب زمینی تنوری با پیازچه
سینی سبزیجات تنوری

حتی در کشورهایی که سیب زمینی ها از نوع دیگر در رستوران های فست فود عرضه میشود باز هم سیب زمینی سرخ کرده در منوی غذایی آنها وجود دارد . در مالزی و سنگاپور سیب زمینی به صورت پوره با سس مخصوص سامبال یا سامبل Sambal  که نوعی سس غذایی آسیایی است و به گریوی شباهت دارد , سرو میشود که بسیار سالمتر از نوع سرخ کرده آن است , بازهم سیب زمینی سرخ کرده عرضه میشود .
 
این شرکت تصمیماتی را جهت تولید محصولات جدید اتخاذ کرده که در امریکا از آن استقبال چندانی نشده ولی در عوض در کشورهای دیگر با موفقیت روبرو شده است . مدیران شرکت تلاش کرده اند تا از مواد اولیه محلی و موجود در همان کشورها استفاده نمایند .منوهای ارائه شده این شرکت همبرگر و چیز برگر و چیکن برگر و ....

نوشیدنی کوکاکولا و اسپرایت و شیک های متنوع و سالاد فصل و سالاد سزار و ....

و منوی دسر و بستنی و کیک برانی شکلاتی و ژله و کیک بلوندی میوه و شکلات و .... و منوهای کودک و انواع پیش غذاها مانند کوکوی سیب زمینی Hash brown و پیاز حلقه ای سرخ شده و ( ریز لقمه ها !  و کش لقمه ها !! ) یا توپک یا ترافل های پنیری تند و سس تند و مایونز و باربکیو با برند heinz و نیز منوهای مخصوص صبحانه با ابمیوه و پنکیک ها و تخم مرغ و بیکین و سوسیس و .... است .

( همبرگر یا چیزبرگر سوپر سایز به مناسبت پنجمین سال فعالیت مجدد در ژاپن )
این شرکت هم برای بالا نگه داشتن و افزایش فروش خود اقدام به طراحی منوهای خاص میکند  . البته در دهه 1970 از نظر تبلیغات دوره طلایی برای این موسسه به حساب میاید و پس از آن تا مدتی تمرکز برگر کینگ بر روی آگهی ها کاهش می یابد .

 عرضه برگرکینگ های ملقب به " خیر و شر " ! با دو رنگ نان : سفید و تیره ( که خمیر نان تیره آن از فلفل سیاه خاصی تهیه شده ) , این نوع جدید در ژاپن به مناسبت پنجمین سال فعالیت مجدد عرضه شده

( عرضه نانهای ذغالی برگرکینگ در ژاپن که با جوهر ماهی مرکب این رنگی شده ! )

یک پیتزابرگرکینگ غول آسا ! که ظاهرا برای شر کردن بین چند نفر ابداع و تهیه شده ولی ظاهر اغواکننده اش هر گرسنه ای را به سمت خود میکشد و باعث خرج کردن دلارهای بیشتری از سوی مشتریان میشود !

و این طبلیغ !!  هم از تبعات ابداع پیتزابرگرکینگ غول آسا که منشا طراحی جالب و هوشمندانه یک آگهی برای این موسسه میشود !!!!   :   تبلیغات یا طبلیغات !!!

هر ازگاهی برگرگینگ از تبلیغات موذیانه ای نیز بهره میگیرد !!! تا رقیب خود را ناک اوت کند !!

و اینهم تهنیت شرکت برگرکینگ به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان Ramadan Karim  در کشورهای عرب و مسلمان !!!
 
برگرکینگ همچنین از خواننده ها و هنرپیشه ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده میکند .
 
این شرکت هرازگاهی نیز با کاهش قیمت و یا افزایش اقلام جدیدی که در منوی ترکیبی یا کمبوی (  Combo ) خود ایجاد میکند , مشتریان را به سوی خود می کشد !

مدیران برگرکینگ نیز مانند همتای کالیفرنیایی خود مورد انتقاد موسسات و کارشناسان تغذیه قرار میگیرد و برای بستن زبان تیز منتقدین اقدام به انتشار اینترنتی  فایل پی دی اف PDF جدول و کالری های دریافتی از منوی غذای شرکت کرده اند تا در دسترس همگان قرار گیرد .

در ضمن این رستوران زنجیره  برای :  افراد مبتلا به سلیاک که به گلوتن موجود در غذاها حساس هستند , اقدام به تهیه و عرضه منوی مخصوص کرده و تحت منوی خاصی آن ها را عرضه میکند . وقتی سخن از تسخیر بازار به میان میاید سلامتی مردم و بیماران خاص , میتواند راهگشای خوب و مفیدی باشد و هردو گروه سود ببرند !!

این شرکت از نظر شعبه های خرید عبوری : Drive thru , هم برای اتومبیل و هم برای موتور سواران , و نیز ار نظر تاسیس شعبات کافی شاپ ها , چیزی از همتایان خود کم ندارد ! پس از مک دونالد , شعبات کافی شاپ با محصولات پرطرفدار خود را در تمام دنیا گسترش داده است  .
(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲) ۰۰:۴۵
Shahin zargari
۱۳۹۴/۰۸/۰۴ Iran
5
0
0

Khastare namayandegiye foorosh hastam


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها