دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۱۲۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قارچ یک محصول سالم است

مدیرعامل انجمن قارچ ایران گفت: قارچ یک محصول ارگانیک نیست اما به دلیل آنکه در چرخه تولید ان از سم استفاده نمی شود پس محصولی سالم است.

محمد حسن افشار  با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نهاده ها و کمپوستی که در چرخه تولید قارچ مصرف می شودنقش مهمی در سلامت قارچ دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که کلاش گندم سم زده نباشد و یا کود مرغی نیز عاری از بقایا باشد، قارچ استحصال شده را می‌توان ارگانیک دانست.

مدیرعامل انجمن قارچ ایران با بیان اینکه محصول کشاورزی اصولا مواد غذایی را از خاک دریافت می کند افزود: سیستم تولید قارچ بسته است و قارچ کاران با رعایت راه های پیشگیری محصول سالمی را استحصال می‌کنند.

افشار تصریح کرد: قارچ کاران با بهره گیری از راه های پیشگیری مانند پاستوریزه کردن،‌محافظت سالن از ورود حشرات و .. در ارگانیک بودن و ممانعت از سم پاشی مبادرت می‌کنند.

به گفته وی قارچ پوست ندارد و باقیمانده سم نیز در ان می‌ماند بنابراین تولید کنندگان از سم استفاده نمی‌کنند و فقط به منظور پیشگیری سم را در خاک اضافه می کنند.

افشار خاطرنشان کرد: در صورتی که واحدی ادعا کند محصول آن ارگانیک است به معنای ان بوده که در چرخه تولید 75 روزه قارچ از سم استفاده نکرده است.

مدیرعامل انجمن قارچ اظهار داشت: واحدهای دارای پروانه بهره برداری و ساختمان تولید اصولی از سم پاشی بسیار کم و فقط برای پیشگیری آن هم در خاک استفاده می‌کنند.





باشگاه خبرنگاران

(دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲) ۱۴:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها