یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۱۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

ظرفیت تولید 12 میلیون تن شیر در کشور

بیش از 6 میلیون تن شیر درکشور تولید می شود.

مشاور ارشد صنایع شیرایران در زنجان گفت: به لحاظ صنعتی هم کشورمان  ظرفیت تولید 12میلیون تن شیر را دارد اما به دلیل کم اقبالی مردم و مسئولان هم اکنون فقط از 50 درصد ظرفیت صنعتی کشور بهره گرفته می شود.

چمنی افزود: سرانه مصرف شیر درکشوردر 2 سال 90 و91 به ترتیب 6 درصد و16 و نیم درصد کاهش  داشت که علت اصلی این کاهش مصرف شیر،  افزایش قیمت وکاهش قدرت خرید مردم بود.

وی گفت: این آماردر مدت 2 سال وازشهروندان 50 شهرکشور بدست آمده است.

مشاورارشد صنایع شیرایران در زمینه یارانه شیر وحذف وکاهش آن هم گفت: یارانه شیرخانوار ازسال 90 به بعد حذف شده است ویارانه شیرمدرسه ها نیزکه در2 سال گذشته وضعیت مناسبی نداشته وسیرنزولی داشته است نیزدرحال حذف شدن است.

چمنی افزود: بهترین نوع یارانه که در قانون هدفمندی یارانه ها هم درنظر گرفته شده است،پرداخت یارانه به بخش تولید است که این کارهم موجب قوت بخش تولید می شود وهم کاهش قیمتها رادرپی خواهدداشت.

مشاور ارشد صنایع شیرایران همچنین گفت : کشورمان پارسال با صادرات 700 میلیون دلارموادلبنی یک سوم کل ارزش صادرات صنایع غذایی رادرکشورازآن خودکرد.

چمنی افزود: تا سال 1375 کشورمان جزءواردکنندگان اصلی موادلبنی شیر،کره و پنیربود اما ازسال 80 به بعددررده صادرکنندگان این موادلبنی قرارگرفته است.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها