شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۰۹۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نخستین دهکده ارگانیک کشاورزی کشور در گیلان ساخته می شود

محصولات ارگانیک محصولات طبیعی و ارزشمندی هستند که استان گیلان در این زمینه پیشرو می باشد و این طرح با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند.
از سوی دیگر در ترکیبات میوه‌های ارگانیک هیچ‌گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی‌گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه‌ها استفاده نمی‌شود. به‌همین دلیل رنگ این نوع میوه‌ها طبیعی بوده و نه خیلی پررنگ یا کم‌رنگ‌تر از حد معمول هستند. بافت آنها مناسب و خیلی نرم یا سفت نیست. اندازه میوه‌ها هم متعادل بوده و طعم و بوی طبیعی و مناسبی دارند.

بارزترین ملاک تشخیص میوه‌های ارگانیک از غیرارگانیک طعم و بوی طبیعی‌شان است، بعلاوه پوست میوه‌های ارگانیک کاملا متناسب با میوه بوده و زیاد ضخیم نیست. از همه مهم‌تر آن که در این نوع محصولات کاهش آلودگی خاک به کودها و سموم موجب باقی ماندن عناصر مفیدی مانند کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم و به همین دلیل برای سلامت بدن بسیار مفید بوده و جدای نداشتن آلودگی های شیمیایی، ویتامینهای آنها بیشتر و قابل جذب تر می باشد.

مدیر عامل پایانه صادراتی گل و گیاه کشاورزی گیلان گفت: این دهکده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت دو هکتار ،برای تولید محصولات کشاورزی به صورت طبیعی ساخته می شود.

حسن صفایی مقدم با اشاره به برداشت چای ارگانیک برای نخستین بار در استان افزود: بادام زمینی ارگانیک نیز در آستانه اشرفیه تولید شده است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها