چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۰۵۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
دبیر اتحادیه میادین میوه و تره‌بار:

دلالی در کار نیست

دبیر اتحادیه میادین میوه و تره‌بار ابهامات وارده به این اتحادیه از جمله عدم اعلام نرخ واقعی میوه و وجود دلال در میادین را رد کرد.

علی فتحعلی  اظهار کرد: قیمت اعلام شده میوه از سوی اتحادیه کاملا واقعی است. البته این قیمت‌ها شامل دو قیمت کف و سقف بار است.

وی با توجه به این‌که رییس بازرسی میدان بزرگ میوه تهران اعلام کرده قیمت اعلامی اتحادیه غیرواقعی است و به‌طور مثال سبزی‌خوردن کیلویی 520 تومانی وجود ندارد و قیمت خرید سبزی برای بارفروشان 900 تا 1000 تومان است، افزود: چنین اظهاراتی صحیح نیست و من به شخصه این موضوعات را رد می‌کنم.

فتحعلی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بازار در دست دلالان است، بیان کرد: این صحبت‌ها نیز غیرواقعی است و می‌خواهند میدان را به حاشیه ببرند تا خودشان در جای دیگر بیش از سود قانونی روی میوه سود لحاظ کنند.

دبیر اتحادیه میادین میوه و تره‌بار تصریح کرد: حجره‌های بارفروشان به بارفروشانی که مغازه ندارند اجاره داده می‌شود و آنها به صورت رسمی فاکتور صادر می‌کنند.

وی هم‌چنین در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود دلالان مستاجر در حجره‌ها از فاکتور صاحب‌ مغازه استفاده می‌کنند، گفت: مستاجران یا از فاکتور خود یا از فاکتور صاحب مغازه استفاده می‌کنند و این منع قانونی ندارد.

فتحعلی در پاسخ به این سوال که آیا مستاجران خودشان بار به میدان وارد می‌کنند اعلام کرد: اکثر مستاجران بارفروش بوده و خودشان بار دارند.

به گزارش ایسنا، بارفروش به کسی اطلاق می‌شود که خود بار داشته باشد. اما در چند روز گذشته رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اعلام کرده بود مستاجران حجره‌ها دلال هستند، زیرا در ساعات اولیه‌ی ترخیص بار توسط بارفروشان عمده این مستاجران در سطح میدان به خرید بار می‌پردازند و با تامین بار خود به فروش آن روی می‌آورند که این کار دلالی به حساب می‌آید.

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲) ۱۵:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها