سه شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۱
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۴۰۴۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

عذرخواهی فونترا بابت آلودگی شیر خشک صادراتی به چین

شرکت نیوزیلندی فونترا روز دوشنبه به دلیل آلودگی شیر خشک صادراتی این شرکت به چین به یک باکتری خطرناک و نگرانی که پیامد آن برای مصرف کنندگان به وجود آمد، عذرخواهی کرد.

این شرکت که بزرگترین صادرکننده لبنیات جهان است، اوایل هفته جاری اعلام کرد در برخی از محصولاتش باکتری یافته که عامل بیماری بوتولیسم است. فونترا اعلام کرد کنسانتره پروتئین آب پنیر آلوده به این باکتری به چین، مالزی، ویتنام، تایلند و عربستان سعودی صادر شده و در تولید محصولاتی مانند شیرخشک نوزاد و نوشیدنی‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است.

تئو اسپیرینگز، مدیرعامل فونترا که در پی این اتفاق با عجله به چین سفر کرد، اظهار کرد: سلامت غذا اولویت اصلی این شرکت است. ما واقعا بابت نگرانی و آشفتگی بوجود آمده به دلیل این آلودگی متاسف هستیم و نگرانی والدین و مصرف کنندگان دیگر در سایر نقاط جهان را درک می‌کنیم.

به گفته وی، این شرکت با ممنوعیت محصولاتش در چین روبرو نیست و تنها برای کنسانتره پروئتینی این شرکت محدودیت وجود دارد.

مدیرعامل فونترا گفت: 38 تن کنسانتره پروتئین آب پنیر آلوده بوده که از این میزان، 18 تن در کارخانه‌های این شرکت در استرالیا و نیوزیلند برای تولید شیر خشک برای دو مشتری استفاده شده است.

فونترا اعلام کرد محصولات دو شرکت کوکاکولا و شرکت چینی واهاها سالم هستند زیرا هر گونه باکتری در طول روند فرآوری نابود می‌شود. نوشیدنی‌های پروتئینی شرکت ویتاکو هلث گروپ که یکی دیگر از مشتریان فونترا است نیز به دلیل مشابه، بدون خطر اعلام شده اند.

با این همه شرکت چینی دومکس بیبی فود که زیرمجموعه شرکت فرانسوی دانون است، به فونترا اعلام کرد 12 بسته ممکن است آلوده باشند که در یک اقدام احتیاطی، برای جمع آوری نیمی از آنها فراخوان داده شده و نیمی دیگر در کارخانه‌ها هستند.

چین واردات محصولات آب پنیر نیوزیلند را محدود کرده اما مدیرعامل فونترا ابراز امیدواری کرد این ممنوعیت بزودی رفع شود.

بر اساس گزارش رویترز، این آلودگی تجارت لبنیات نیوزیلند که ارزش سالانه آن به 9 میلیارد دلار می‌رسد و همچنین کسب و کار فونترا در چین را که بازار بزرگی به شمار می‌رود، به خطر انداخته است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها