یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۰۴۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گرانی نان سفره های مردم را تهدید می کند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در واکنش به عدم پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز برای گندم وارداتی ازاحتمال افزایش نرخ نان در ماه‌های آینده خبر دادو گفت: متأسفانه بی‌توجهی به تولید گندم داخلی پای واردات این محصول را با ارز آزاد باز کرده که این خود به طور مستقیم بر نرخ نان تأثیر خواهد گذاشت که باید با پرداخت یارانه گرانی آن جبران شود.

هدایت‌الله میرمرادزهی با بیان اینکه دولت در شرایط کنونی اقتصاد کشور و با توجه به گرانی‌های موجود در بازار نباید اجازه افزایش قیمت نان که خوراک و قوت غالب مردم در کشور است را بدهد، افزود: نظارت بر بازار و حمایت از تولید کننده در شرایط کنونی موجود در کشور بهترین راه جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌هاست.
نماینده مردم سراوان، سوران، سیب و زابلی در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که احتمال افزایش قیمت نان نتیجه واردات گندم به کشور و تغییر نرخ ارز است، تصریح کرد: دولت باید بیش از پیش در واردات گندم دقت کرده و با پرداخت مابه‌تفاوت به تولید از گران شدن نان که به دست مصرف‌کننده می‌رسد جلوگیری کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در واکنش به احتمال افزایش نرخ نان در ماه‌های آینده، گفت: متأسفانه بی‌توجهی به تولید گندم داخلی پای واردات این محصول را با ارز آزاد باز کرده که این خود به طور مستقیم بر نرخ نان تأثیر گذار بوده که باید با پرداخت یارانه گرانی آن جبران شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تا زمانی که تورم فزاینده موجود در اقتصاد کشور مهار نشود هر گونه احتمال افزایش قیمتی دور از ذهن نیست، عنوان کرد: با توجه به اوج گیری واردات گندم برای تأمین نیاز کشور و با توجه به تغییراتی که در نرخ ارز رخ داد افزایش قیمت نان حتمی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: نان نباید بیش از این افزایش قیمت را تجربه کند چرا که نرخ کنونی آن نیز برای اقشار آسیب پذیر بالا است./

 

 

 

 

 

خانه ملت


(یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲) ۱۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها