چهارشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۰۰۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

فروش گندم به دلالان در کردستان ممنوع شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان، گفت: به منظور ذخیره‌سازی مطمئن و استفاده از ظرفیت کامل ذخایر استاندارد نگهداری گندم در سیلوهای سطح استان تا اطلاع ثانوی خروج گندم از کردستان ممنوع است.

صالحی  با اعلام این خبر اظهار کرد: ورود گندم به چرخه مصرف غیرانسانی از جمله خوراک دام و طیور و فروش به افراد فاقد شرایط از جمله افراد سود جو و دلال در کردستان ممنوع است.

وی افزود: در صورت مشاهده فروش گندم به افراد سودجو و دلال، کشاورزان مذکور توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح به تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی معرفی می‌شوند، امیدواریم کشاورزان با فروش محصول گندم خود به مراکز خرید گندم در استان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان، با بیان اینکه بانک عامل در زمینه خرید گندم از کشاورزان بانک سپه است، اظهار کرد: تا 24 تیر ماه سال جاری کلیه وجوه مربوط به گندم‌های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده و هیچ گونه بدهی به کشاورزان کردستانی نداریم.

صالحی با اعلام اینکه براساس تصمیم و مصوبه کمیسیون خرید گندم استان خرید گندم تضمینی است، ادامه داد: خرید گندم به صورت توافقی و آزاد به غیر از کارخانجات آردسازی در کردستان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه گندم و آرد از جمله کالاهای ممنوع الصدور است، اضافه کرد: این موضوع از طریق استانداری به تمامی نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از خروج گندم ابلاغ شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با بیان اینکه کار نیروهای نظامی و انتظامی در راستای جلوگیری از خروج گندم و برخورد با افراد سودجو و دلال امیدوارکننده است، تصریح کرد: این افراد به بهانه اینکه خرید گندم به صورت آزاد بیشتر از قیمت تضمینی بوده از شگردهایی از جمله افت وزنی به هنگام خرید از کشاورزان استفاده می‌کنند.

صالحی با اعلام اینکه خرید گندم در کردستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال زراعی 90 که 25 هزار تن گندم خریداری شد 132 درصد رشد داشته است، گفت: هر چه میزان کیفیت گندم بالاتر باشد، مراکز خرید گندم آن را به قیمت بیشتری خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تضمینی خرید گندم در کردستان 720 تومان است، افزود: میانگین قیمت پرداختی گندم به کشاورزان به دلیل کیفیت بالای آن 728 تومان بوده است.

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲) ۱۷:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها