چهارشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۷:۰۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۰۰۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کشف موارد تازه‌ای از تخلف تولیدکنندگان سوسیس و کالباس

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به کشف موارد جدیدی از تخلف در واحدهای تولید فراورده‌های پروتئینی گفت: در همین زمینه پروانه استاندارد سه واحد تولیدی سوسیس و کالباس در استان تهران تعلیق شد.

مسلم بیات  توضیح داد: پروانه استاندارد فرآورده سوسیس 40 تا 50 درصد با نام تجاری "سولیکو" به دلیل نقص فنی در زمینه بافت شناسی تعلیق شده است. ضمن اینکه مدیر کنترل کیفی آن نیز توبیخ و موضوع درج در پرونده شد.

وی گفت: پروانه استاندارد فرآورده سوسیس مرغ 50 تا 60 درصد با نام تجاری "گلسو سوگل شهریار" نیز به دلیل نقص فنی در زمینه بافت شناسی تعلیق شد. ضمن اینکه مدیر کنترل کیفی آن هم به مدت یک سال پروانه‌اش تعلیق و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: پروانه استاندارد فرآورده سوسیس گوشت "جبال دماوند 50 تا60 درصد" نیز به دلیل غیراستاندارد بودن تعلیق و مدیر کنترل و کیفیت ‌آن توبیخ کتبی شد.

بیات توضیح داد: پروانه استاندارد دو واحد تولیدی قند با نام‌های تجاری "نسیم شکوفا" و "آنا" هم به دلیل نقص کیفی ابطال شد و مدیر کنترل و کیفیت آن‌ها نیز به مدت سه ماه پروانه‌هایشان تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 هزار مورد نمونه‌برداری از اماکن عرضه کالا در تهران انجام شده است، گفت: همچنین در این مدت 759 مورد بازرسی نیز انجام شد که از این تعداد پروانه استاندارد 97 واحد تولیدی به دلیل مغایرت با قانون استاندارد ابطال شد. پروانه سه واحد هم تعلیق و به 156 واحد نیز اخطار و تذکر داده شد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲) ۱۷:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها