دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۳۹۹۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف ماهی در تابستان مانع ابتلا به سرطان پوست و سوختگی های جلدی

مصرف ماهی در تابستان مانع ابتلا به سرطان پوست و سوختگی های جلدی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، بهترین مواد غذایی که می‌توان از آن‌ها برای تهیه غذاهای فصل تابستان استفاده کرد، مصرف انواع آبزیان بخصوص ماهی‌ها می باشد. ‌
به گفته" روشن پور" کارشناس ارشد تغذیه، ماهی به دلیل داشتن امگا 3 سرشار از مواد مغذی بوده و برای سلامت افراد مناسب است و مصرف ماهی‌ مانع از بروز سرطان پوست و سوختگی‌های جلدی که مختص تابستان است، می‌شود. وی مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را برای رشد سلولهای عصبی، جلوگیری از لخته شدن خون، کمک به انعطاف پذیری شریان‌های حیاتی و جلوگیری از انسداد عروق و سکته‌های قلبی مهم ارزیابی کرد.
روشن پور خاطرنشان کرد: ماهی همچنین حاوی مواد ایمنی زا و حفاظت کننده ریه است و از این حیث برای جلوگیری از اثرات مخرب سیگار موثر بوده و مصرف آن در افراد سیگاری بیشتر توصیه می‌شود.
به گفته این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی، ماهی همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی ملانیوم و کوآنزیم‌های مهمی می‌باشد که از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و می تواند نقش موثری در کاهش ابتلا به سرطان داشته باشد.
وی در ادامه گفت: مصرف ماهی در به تاخیر انداختن سرطان و جلوگیری از پیری نیز موثر است و از این حیث می توان گفت که خاصیت ضد پیری دارد.
محققان و دانشمندان علوم پزشکی معتقدند که مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی و سالم در فصل گرم تابستان، هم رفع عطش کرده و هم ابتلا به گرمازدگی و یا بیماری‌های دیگر را کمتر می‌کند.

(دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲) ۱۲:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها