شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۹۹۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد

رهاسازی 40 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در دریای خزر

مدیرکل شیلات گلستان از رهاسازی 40 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در دریای خزر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، "علی اکبر پاسندی" افزود: در سالجاری 17 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی کپور، 14 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی کلمه و هشت میلیون قطعه بچه ماهی سفید در استخرهای پرورش مرکز کلمه سیجوال و مرکز سد وشمگیر تولید شده است.
پاسندی تعداد کل مولدین مورد استفاده را هفت هزار قطعه عنوان کرد و گفت: از این تعداد مولد شش هزار و 145  قطعه ماهی کلمه، 800 قطعه ماهی کپور و55 قطعه ماهی سفید بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با تامین آب بموقع، تغذیه مناسب و نظارت فنی کارشناسان شیلات از تعداد 800 مولد ماهی کپور تعداد 40 هزار قطعه بچه ماهی تولید شده است و این نشان دهنده توانایی خوب شیلات استان در امر تکثیر گونه های بومی می باشد.
پاسندی افزود:  گونه های کپور و کلمه از گونه های نادر دریای خزر است که تنها در استان گلستان تکثیر و تولید می شود و گلستان تنها استانی است که تکثیر بچه ماهیان کپور و کلمه را در کشور انجام می دهد و شیلات استان تلاش می کند ظرفیت تولید  گونه های بومی استان را به حداکثر برساند.
مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به ظرفیت های تولید استان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان شیلات ایران می توان تولید بچه ماهیان استخوانی را به 150 میلیون قطعه در سال افزایش داده و از تمامی ظرفیت های بالقوه استان در این زمینه استفاده کرد.
پاسندی افزود: 40 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در سطح  48 هکتار از استخرهای بخشی از مراکز تکثیر استان تولید شده و این بچه ماهیان بعد از دو یا سه سال در سبد صیادان دریای خزر قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بازسازی ذخایر دریایی یکی از وظایف حاکمیتی شیلات می باشد، تصریح کرد: ورود ساحل نشینان و افراد غیر مسئول به سواحل دریا و رودخانه های استان و شرایط نامناسب زیست محیطی مانع از تکثیر طبیعی ماهیان می شود.
وی افزود: شیلات گلستان با هدف حمایت از صیادان و تثبیت شغل صیادی، بازسازی ذخایر دریایی را در دستور کار خود قرار داده است.

(شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲) ۱۵:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها