جمعه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۸:۰۱
سرویس : مجله سلامت- نوشیدنیهای
کد خبر : ۳۸۲۴۶
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس مجله سلامت- نوشیدنیهای

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای اضافه وزن و چاقی

خیلی از ما به چیزهایی که در روز می خوریم توجه خاصی داریم اما هیچ توجهی به نوشیدنی ها نداریم، که این اشتباه بزرگی است. شمار زیادی از مردم روزانه حدود 50/60 کالری از نوشیدنی ها دریافت می کنند. انتخاب نوشیدنی خوب می تواند منجر به افزایش متابولیسم و همچنین کاهش دریافت کالری شود.


خیلی از ما به چیزهایی که در روز می خوریم توجه خاصی داریم اما هیچ توجهی به نوشیدنی ها نداریم، که این اشتباه بزرگی است.
شمار زیادی از مردم روزانه حدود 50/60 کالری از نوشیدنی ها دریافت می کنند. انتخاب نوشیدنی خوب می تواند منجر به افزایش متابولیسم و همچنین کاهش دریافت کالری شود.

در اینجا برخی از نوشیدنی های مضر و مفید برای اضافه وزن را مورد برسی قرار می دهیم.

*مضر برای وزن: نوشابه و نوشیدنی انرژی زا؛ این نوشیدنی ها سرشار از کالری می باشند. آنها حاوی ویتامین و مواد معدنی زیادی هستند، اما می توانید آن مواد معدنی و ویتامین ها را در مواد غذایی که کالری کمتری دارند هم پیداکنید و میل کنید.

*مفید برای رژیم : آب، آب سبزیجات، قهوه سیاه، چای سبز.

آب سبزیجات دارای همان مقدار مواد غذایی است که در آب میوه ها است. اما حاوی مقدار زیادی سدیم می باشد. یک لیوان آب گوجه 44 کالری دارد آما یک لیوان آب پرتقال 122 کالری دارد.

آب: اگر در رژیم غذایی خود جای نوشیدنی های گازدار را با آب تغییر دهید، روزانه 100 کالری را حذف خواهید کرد که باعث کاهش وزن خواهد شد.

همچنین نوشیدن 2 لیوان آب قبل از غذا موجب جلوگیری از اشتهای شده که در این صورت غذای کمتری میل می کنید که موجب دریافت کالری کمتر و کاهش وزن می شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که نوشیدن روزانه مقدار زیاد آب باعث تاثیر مثبت بر افزایش متابولیسم می شود.

قهوه: زمانیکه احساس کردید به کافئین احتیاج دارید، قهوه بهترین پیشنهاد بجای نوشابه و نوشیدنی های انرژِ زا می باشد. کالری قهوه صفر می باشد و غنی از آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن 3 الی 4 فنجان قهوه در روز باعث احساس نشاط و همچنین تمرکز حواس می شود. همچنین است که قهوه خطر ابتلا به سرطان و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

چای سبز: یکی دیگر از بهترین پیشنهاد ها برای نوشیدن چای سبز می باشد. چای سبز نه تنها فاقد کالری است بلکه بر اساس برخی تحقیقات این نوشیدنی باعث کاهش وزن نیز می شود.
(جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲) ۱۸:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها