سه شنبه / ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ / ۲۱:۳۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۳۷۹۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
مهندس آرش غفاری مدیر عامل اولین هولدینگ متمرکز توزیع مواد غذایی

عدم یکنواختی در سیاستهای کلی و جزئی تولید و توزیع، یکی از مسائل ناگوار در تولید و توزیع مواد غذایی

یکی از مواردی که متأسفانه در بسیاری از مسائل ناگوار در تولید مواد اصلی و روزانه مردم نقش دارد،عدم یکنواختی در سیاستهای کلی و جزئی تولید و توزیع می باشد که این مسئله خود باعث چند دستگی قیمتها و افزایش واسطه گری و به طبع تحمیل فشار بر شرکتهای تولیدی و همچنین مصرف کننده نهایی می شود، ایجاد هولدینگ توزیعی در نهایت به یکنواخت شدن تصمیم گیری در راستای یک برند و نهایتاً آسایش خاطر مصرف کنندگان کمک می نماید.

 
مهندس آرش غفاری هستم، مدیر عامل هولدینگ توزیع مرمرین طعام نفیس، از نظر سابقه کاری پیش از تأسیس این شرکت حدوداً 12 سال به عنوان بازاریاب، مدیر فروش و بازرگانی با شرکت های بزرگ تولیدی در ایران همکاری داشته است. در اینجا مصاحبه کوتاهی درباره فعالیت اولین هوادینگ متمرکز توزیع  مواد غذایی مرمرین طعام نفیس با ایشان انجام می دهیم.

لطفاً درباره مجموعه اعم از تاریخچه تأسیس و فعالیت و همچنین فعالیت شرکت توضیح مختصری بفرمائید؟


در سال 1389 به همراه خانم مهندس مینا عتباتی این شرکت را تأسیس کردیم،در ابتدا هدف تولیدی و توزیعی را به همراه هم داشتیم اما با توجه به شرایطی که در اثر تحریم ها و نوسانات قیمت ارز پیش آمد تصمیم براین شد که توزیع سراسری را به صورت تخصصی دنبال نمائیم.

چرا هولدینگ پخش؟ آیا هولدینگ توزیع تفاوتهای خاصی نسبت به یک مجموعه توزیع دارد؟

یکی از مواردی که متأسفانه در بسیاری از مسائل ناگوار در تولید مواد اصلی و روزانه مردم نقش دارد،عدم یکنواختی در سیاستهای کلی و جزئی تولید و توزیع می باشد که این مسئله خود باعث چند دستگی قیمتها و افزایش واسطه گری و به طبع تحمیل فشار بر شرکتهای تولیدی و همچنین مصرف کننده نهایی می شود، ایجاد هولدینگ توزیعی در نهایت به یکنواخت شدن تصمیم گیری در راستای یک برند و نهایتاً آسایش خاطر مصرف کنندگان کمک می نماید.

زنجیره ی توزیع شما چه محدوده ای از کشور را پوشش می دهد؟

زنجیره توزیع این شرکت در دو بخش توزیع مویرگی در استان تهران و البرز و همچنین بیش از 36 نمایندگی در سراسر ایران می باشد.

دریافت تندیس امنیت غذا برای اولین بار توسط یک شرکت توزیع و برای هولدینگ مرمرین طعام صورت گرفته است،به نظر شما تاثیر توزیع بر امنیت غذایی محصول ها تا چه میزان است؟

امنیت محصول ثبات است.این مسئله ثبات در سیستم های تولیدی و قیمت تمام شده محصولات اثر بسیار بسزایی دارد،بنظر من ثبات خود محصول تصمیم گیری با سیاست واحد و قدرت اجرایی متوازن حاصل می شود،در دسترس بودن محصولات سالم به همراه توزیع عادلانه و شرایط قیمتی مناسب از موارد ایجاد امنیت در صنعت غذا می باشد که این خود حاصل توزیع مناسب می باشد.

 

همکاریهای شما تا به امروز در چه محصولات و با چه برندهایی می باشد؟

خوشبختانه تولیدکنندگان بسیار محترمی به این مجموعه لطف داشته اند که برخی از آنها مانند محصولات مهنام ، باریل، فامیل ، لاکچری، نامی و.... از برندهای خوشنام در صنایع غذایی و شوینده و آرایشی بهداشتی می باشند.

چالش های پیش روی شما در مقطع کنونی چیست؟

بالاترین چالش هر مجموعه توزیعی با توجه به بالا بودن تعداد نیروی انسانی شاغل در این بخشها تامین نقدینگی و بحث آموزش می باشد که امیدواریم با همکاری بخشهای دولتی و خصوصی بتوانیم بر این مسائل غلبه کنیم.

برای سال آینده چه برنامه های اجرایی را دارید؟

انشاء الله در سال آتی طرح توسعه نمایندگی ها در اولویت بحثهای کاری قرار دارد اما بحث آموزش را به صورت ایجاد کارگاههای آموزشی با کمک اساتید این فن ادامه خواهیم داد البته طرحهای متنوع دیگری نیز وجود دارد که در آیندۀ نزدیک به اطلاع خواهم رساند.

در پایان از شما که به این بخش بسیار مهم اما فراموش شده صنعت میهن عزیزمان توجه نشان دادید تشکر می کنم،همچنین می خواهم از این رسانه تأثیرگذار استفاده کرده از تمام پرسنل محترم شرکت مرمرین طعام نفیس در سراسر ایران و همچنین کلیه مراکز تولیدی نهایت تشکر و قدردانی را نموده و برای همگی عزیزان سال خوب و شاد و همراه با سلامتی را آرزو دارم.

 

 
(سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲) ۲۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها