یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۵
سرویس : سلامت- خشکبار و ادویه
کد خبر : ۳۷۹۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت- خشکبار و ادویه
یک کارشناس تغذیه:

مبتلایان به فشار خون آجیل خام و بدون نمک بخورند

به گفته یک کارشناس تغذیه، مبتلایان به فشار خون می‌توانند از انواع خام و بدون نمک آجیل‌ها استفاده کنند.

مریم شیرمستی در خصوص مصرف انواع آجیل، اظهار داشت: انواع مختلف آجیل خواص درمانی زیادی برای افراد دارد و از این لحاظ مصرف میزان معمول آنها توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه در خصوص خواص آجیل‌ها گفت: انواع آجیل‌ها دارای خواص ضد سرطانی هستند و مصرف مقادیر متعادل آنها توصیه می‌شود.

شیرمستی با تاکید بر اینکه انوع آجیل‌ها حاوی مواد معدنی مفید و فیبر بالایی هستند، افزود: فیبر بالای آجیل‌ها سبب پایین آمدن اسید اوریک خون شده و مصرف مقادیر متعادل آن در مبتلایان به کلسترول و قند خون توصیه می‌شود.

به گفته شیرمستی فیبر بالای آجیل‌ها احتمال ابتلای افراد به یبوست را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

این کارشناس تغذیه در ادامه انواع آجیل‌ها را حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 6 دانست و اظهار کرد: بنابراین مصرف آجیل در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و سکته‌های قلبی عروقی مفید است.

شیرمستی همچنین مصرف بادام، فندق و سویا را در افزایش ترشح هورمون رشد در کودکان و نوجوانان مهم ارزیابی کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگزینی قیمت بالای مغزها گفت: نخودچی، توت خشک، سویا، کشمش وغیره جایگزین‌های بسیار خوبی برای انواع مغزها هستند و مصرف آنها به عنوان جایگزین توصیه می‌شود.

به گفته شیرمستی مبتلایان به فشار خون می توانند از انواع خام و بدون نمک آجیل‌ها استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه گفت: توصیه می‌شود افرادی که مشکلات دستگاه گوارش نظیر زخم روده، زخم معده و ورم معده دارند، از زیاده روی در مصرف آجیل‌ها خدداری کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز مصرف آجیل، شیرینی جات و تنقلات به میزان زیادی افزایش می یابد و این مسئله ممکن است زمینه‌های چاقی و اضافه وزن را در افراد بوجود آورد، توصیه می‌شود افراد بر میزان کالری دریافتی بدن خود کنترل کافی داشته باشند.

وی در ادامه به بیان نکاتی در خصوص مصرف انواع شیرینی جات پرداخت و ابراز داشت: توصیه می شود افراد در ایام نوروز شیرینی جات را صبح و عصر در برنامه خود بگنجانند و از مصرف انواع شیرینی جات بعد از شام خودداری کنند تا از چاقی و اضافه وزن در امان باشند.

وی به افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، توصیه کرد: سعی کنند شیرینی‌های کوچک و خشک را انتخاب کنند و از خوردن شیرینی‌های بزرگ و خامه‌ای خودداری کنند.

شیرمستی همچنین مصرف شکلات تلخ را برای این افراد توصیه کرد و گفت: بهتر است از مصرف انواع شکلات‌های رنگی خودداری کنند.

وی در پایان توصیه کرد: افراد تحرک و ورزش را در ایام نوروز فراموش نکنند و حداقل نیم ساعت در روز ورزش کنند.

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱) ۱۰:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها