شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۷۵۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آغاز طرح لیبل گذاری گوشت قرمز استحصالی از کشتارگاه دام در یاسوج

همزمان با میلادامام حسن عسکری (ع) صورت گرفت: آغاز طرح لیبل گذاری گوشت قرمز استحصالی از کشتارگاه دام در یاسوج آغاز شد

دکتر صادقی مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: کارشناسان بهداشتی و ناظرین شرعی لاشه های دام کشتارشده را پس از نظارت شرعی و بهداشتی ابتدا ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی نموده و سپس بر روی لاشه های فوق برچسب (لیبل) که شامل اطلاعاتی از قبیل مشخصات تولید ، تاریخ تولید و انقضاء ، مشخصات کشتارگاه و ... الصاق و باخودروهای مخصوص حمل روانه بازار مصرف می نمایند.
وی اجرائی شدن این طرح را مهم ارزیابی و گفت: با توجه به نقش مهم و موثر کشتارگاه ها در تولید گوشت بهداشتی و  سالم و همچنین نظر به اهمیت انجام نظارت های دقیق و کنترل لاشه های تولیدی و ایجاد امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف در واحدهای عرضه سطح شهر وجود داشته و با لیبل گذاری در عمل برای گوشت شناسنامه ای درست شده است که ردیابی دقیق منشاء تولید و تضمین سلامت گوشت را ممکن می سازد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اجرای این طرح از ابتدای اسفندماه سالجاری از شهروندان خواست بمنظور حفظ سلامتی خود و سایر اعضاء جامعه از خرید و مصرف هرگونه گوشت فاقد لیبل گذاری و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری و تخلفات بهداشتی را به تلفن 1512 اطلاع رسانی نمایند.
(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱) ۱۷:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها