چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۳۷۰۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

آزمایشگاه تعیین استاندارد محصولات کشاورزی در اصفهان راه اندازی می شود

سرپرست جهاد کشاورزی اصفهان از راه اندازی آزمایشگاه تعیین استاندارد محصولات کشاورزی این استان در آینده نزدیک خبر داد.

ˈمحمد نصراصفهانیˈروز سه شنبه در اولین نشست تولید محصول سالم و اهدای پروانه استاندارد تشویقی محصولات کشاورزی افزود:با راه اندازی این آزمایشگاه،روند آزمایش و اهدای استاندارد تشویقی به محصولات سالم آسان می شود.

وی همچنین گفت:براساس اسناد بالادستی کشور مانند سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه، جامعه ایرانی باید به جامعه ای برخوردار از محیط زیست سالم، دانش پیشرفته و سرمایه اجتماعی برای تولید ملی دست یابد.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی اصفهان، در این اسناد همچنین بر تحقق سلامت و امنیت غذایی، آمایش سرزمین، احیای منابع طبیعی و ایجاد اشتغال مولد تاکید شده است.

نصر اصفهانی گفت:جهاد کشاورزی به عنوان مامور تامین غذا به دنبال تامین غذا در کنار پایداری آن است.

وی اضافه کرد: برای تامین پایداری غذا، باید پایداری در تولید و بی ضرر بودن از نظر اکولوژیک، بادوام بودن اقتصادی و از نظر اجتماعی معقول و سنجیده باشد.

نصراصفهانی تاکید کرد: استفاده زیاد از سموم دفع آفات، امنیت و سلامت غذایی و تولید پایدار را تهدید می کند و نیز استفاده از غذای آلوده، مرگ و میر کودکان و هزینه های درمان در جامعه را افزایش می دهد.

سرپرست جهادکشاورزی اصفهان گفت: براساس آمار اعلام شده سازمان همکاری اقتصادی اکو، هرساله یک سوم مردم جهان به دلیل استفاده بیش از اندازه سموم در تولید محصولات کشاورزی، مسمومیت غذایی پیدا می کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: به علاوه سموم، کودهای شیمیایی نیز سلامت محصولات را تهدید می کند.

به گفته وی، کودشیمیایی در ایران زمانی جز کالاهای یارانه دار بود و به دلیل ارزانی، بیش از اندازه به کشور وارد و استفاده می شد.

نصراصفهانی تصریح کرد: با اجرای مرحله اول قانون هدفمندسازی یارانه ها، یارانه کود برداشته شد و میزان واردات آن به کشور و بالطبع استفاده از آن در کشاورزی کاهش محسوس یافت.

وی تاکید کرد: بر این اساس کشاورزان ایرانی اکنون بیش از پیش به سمت کودهای آلی و زیستی گرایش پیدا کرده اند.

نصر اصفهانی گفت: در راستای تولید محصول سالم دستورالعمل های تولید تدوین شده و تاکنون 48 پروانه کاربرد کودآلی در استان صادر شده است.

در این نشست یکروزه به 35 تولید کننده محصولات کشاورزی سالم اعم از زراعی، باغی و گلخانه ای گواهی استاندارد تشویقی از سوی اداره کل استاندارد استان اصفهان توسط استاندار اصفهان اهدا شد.

 

ایرنا

(چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها