یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۶۹۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

لیبل گذاری گوشت های استحصالی در کشتارگاه ضروری است

سرپرست دامپزشکی شهرستان جیرفت گفت: لیبل گذاری گوشت های استحصالی در کشتارگاه این شهرستان ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ˈسید سجاد حسینی نسبˈ با اشاره به اینکه رعایت بهداشت در تمامی مراحل استحصال گوشت و دیگر مواد خام دامی اهمیت فراوانی دارد افزود: اگر کشتارگاه شهرستان فاقد ساختار بهداشتی باشد علاوه بر اینکه زمینه سوء استفاده سودجویان را فراهم می آورد تمامی هزینه و وقت بکار رفته برای سلامت دام از بین می رود.

وی بیان کرد: بدون ایجاد محیط مناسب بهداشتی کشتارگاه تلاش شبانه روزی مجموعه دامپزشکی برای تحقق بهداشت مواد غذایی از طریق نظارت بر تمامی مراحل تولید و عرضه گوشت بی حاصل خواهد بود.

سرپرست دامپزشکی جیرفت، خاطرنشان کرد: در راستای رسیدن به سطح بهداشتی قابل قبول در کشتارگاه شهرستان نیاز به یک سو کردن دیدگاه ها و اهداف متصدیان امور ذیربط است که در این زمینه وظیفه شهرداری ها پررنگ تر است.

وی گفت: با لیبل گذاری در عمل برای گوشت شناسنامه ای درست شده است که ردیابی دقیق منشاء تولید و تضمین سلامت گوشت را موجب می شود.

وی بیان کرد: بزرگترین دغدغه و تلاش عرصه دامپزشکی تامین سلامت و بهداشت مواد خام دامی است و تغییر رویه کشتارگاه ها و بهبود وضعیت آن تا رسیدن به وضعیت کشتارگاه صنعتی در نیل به این هدف بیشترین کمک را خواهد کرد.

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱) ۰۸:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها