جمعه / ۲۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۳۶۹۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران

طرح خودکفایی گوشت قرمز کلید خور

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: طرح خودکفایی گوشت با انعقاد قرارداد دامداران با شرکت پشتیبانی امور دام در استانها کلید خورد.

سعید سلطانی با اعلام این خبر اظهار داشت: دامدارانی که در استانها قرارداد می‌بندند از مرکز پشتیبانی امور دام علوفه به نرخ مصوب دریافت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران افزود: دامدار  بعد از 6 ماه گوسفند و بعد از 9 ماه  گاو پرورش یافته را را به مرکز پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهد.

وی افزود: در این طرح به پرواربندان به ازای هر کیلوگرم دام زنده، پنج کیلوگرم علوفه داده می‌شود که شامل 2.5 کیلوگرم جو به قیمت کیلویی 590 تومان و 1.5 کیلوگرم ذرت کیلویی 600 تومان است و یک کیلوگرم سبوس 250 تومانی به صورت نقدی به پرواربندان داده می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: برای بهای علوفه‌های تحویلی چک شش ماهه به شرکت پشتیبانی امور دام داده می‌شود و پس از تحویل گوشت، از قیمت آن کاسته شده و بقیه پول به پرواربندان تحویل می‌شود.

به گزارش فارس، طرح خودکفایی گوشت دو هفته پیش طی تفاهمنامه سه جانبه وزارت جهاد،‌ وزارت صنعت و اتحادیه دامداران امضاء شد و  بر اساس آن  سال آینده نه ‌تنها خودکفایی گوشت رقم می‌خورد بلکه امکان صادرات هم خواهد بود.

به گفته مسئولان ظرفیت تولید گوشت کشور یک میلیون و 300 هزار تن است که در حال حاضر 920 هزار تن تولید می‌شود.

 

ایسنا

(جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها